Verkar rimligt. Kan jag bara returnera min iterator helt enkelt då?krank said:Jag gissar att det betyder, som när jag läste kursen, att iteratorns interna lista inte ska vara en ArrayList.
(Hm, hur man lägger till på iteratorer då...)
Verkar rimligt. Kan jag bara returnera min iterator helt enkelt då?krank said:Jag gissar att det betyder, som när jag läste kursen, att iteratorns interna lista inte ska vara en ArrayList.
Det skulle jag tro att du kan... Eller ja, alltså tanken är ju att du ska bygga en grej som funkar som en iterator. Implementera iterator-interfacet, eller hur det nu blir (orkar inte kolla). Här har du det interfacet:Max Raven said:Verkar rimligt. Kan jag bara returnera min iterator helt enkelt då?
(Hm, hur man lägger till på iteratorer då...)
Det betyder förmodligen att du inte bara kan returnera iteratorn som din interna ArrayList har. Det vore ju lite fusk.Max Raven said:Tack för all hjälp! Jag gör, även ifall det kanske inte syns, vissa framsteg.
Nuvarande problem:
Förvirring: Ska implementera metod:
Iterator iterator(); // element iterator
"Iteratorn itererar över alla stackens element." står det längre ner. Lite osäker hur Iterator fungerar - kan man lägga till objekt i den med next()?
Just den här uppgiften får man dessutom inte använda fördefinierade klasser i Javas bibliotek. Alltså får man inte använda Iterator? Vilken i så fall leder till att metoden Iterator iterator "cannot be resolved to a type"? Alltså borde det vara Object iterator? Fast då kan jag bara returnera ett objekt. Hm.