God45
#PrayersForBahakan
https://www.gp.se/kultur/kultur/ni-...LD6Ut3e_AfnkorIwlcHWS4MTNsi4WewooxPKEEGt8D2JM
Allt som är fel med kultur Sverige.
Allt som är fel med kultur Sverige.
Nu sa jag faktiskt aldrig att jag tyckte det var "värsta krönikan", men att den var väldigt mycket cringe. Rent sakligt så innehåller den rena felaktigheter. Det råder självklart ingen distinktion mellan att vara kreativ och att vara uttråkad. Jag har både arbetat med kreativitet till yrket och haft det som hobby och tycker varken det är fel att leva på sin kreativitet eller att ha den som hobby.Basenanji;n349141 said:Vad kvalificerar debattartikeln till "värsta krönikan" tycker ni?
Eller rikta kritik om att vi måste skapa en tryggare värld för kulturutövare, med ett bättre skyddsnät.ceruleanfive;n349149 said:Ett alternativt perspektiv hade ju kunnat vara "Vad kul att fler upptäcker upptäcker hur trevligt det kan vara att skapa grejer!"
Jag tycker att hans fokus på kapitalistisk framgång som det enda som skiljer "riktiga konstnärer" från folk han ser ner på är vämjelig.Basenanji;n349141 said:Jag gillar den! Att försörja sig i kultursvängen är oftast ett omöjligt projekt och jag känner igen känslan av att bli attackerad från olika håll. Visst finns det ofta ett förakt mot de som (försöker att) försörja/er sig på kultur.
Vad kvalificerar debattartikeln till "värsta krönikan" tycker ni?
Då den är låst bakom betalvägg ser jag bara brottstycken av vad som skrivits, och jag vet att det är farligt att ta saker utan sitt sammanhang, men det verkar som att han inte tycker att folk ska få ägna sig åt kreativitet som hobby?Basenanji;n349141 said:Jag gillar den! Att försörja sig i kultursvängen är oftast ett omöjligt projekt och jag känner igen känslan av att bli attackerad från olika håll. Visst finns det ofta ett förakt mot de som (försöker att) försörja/er sig på kultur.
Vad kvalificerar debattartikeln till "värsta krönikan" tycker ni?
missa inte! Min våta dröm är ju att God45 ska vara med och spela någon gång!Basenanji;n349170 said:Och om ni tycker att DET HÄR är kul att tjafsa om får ni inte missa att det är snart är dags för en ny runda Varulvsspel! Där kan ni få täppa till truten på mig flera gånger om! Hoppa på, snart drar det igång!
http://www.rollspel.nu/forum/%C3%83%...-mitten-av-maj
Då hade den varit... konst!obak;n349197 said:Min tanke är att detta kunde varit världens bästa krönika någonsinn. Om den vore exakt lika dan, men istället signerad Onel Kånkel...
Jag har ett extremt dåligt track record med Varulv där jag tar det personligt och blir arg på riktigt. Det är verkligen bara Varulv och Diplomacy som gör det. Men jag behöver hålla mig utanför för att inte vara en värre version av mig själv.Vimes;n349194 said:missa inte! Min våta dröm är ju att God45 ska vara med och spela någon gång!