Nekromanti Jag hittade ett fyrklöver idag!

Rising

Vila i frid
Jepp; the real deal, ett riktigt fyrklöver. Jag tror mig ha hittat ett när jag var yngre också, åtminstone har jag ett minne av att jag bar det med mig i plånboken, typ. Och min syrra har hittat ett en gång också. Det var det första fyrklövret jag någonsin sett.

Hur många av er har sett sådana här grejer; stjärnfall, och öh, liknande?

Hjalle

Swashbuckler
Åh, gulligt. Jag hittar fyrklöver varannan dag, du har hittat några stycken under din livstid. :gremsmile:

-Hjalle, turbo.

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag har, när jag var liten hittat ett fyrklöver som nu är torkat, inramat och upphängt på väggen.
Förra sommaren då jag var nere i Oskarshamn och besökte en bekant så var vi, mitt i natten ute på en öde väg och cyklade. Vi var på väg hem till en av hans vänner som bodde där någonstans. När vi cyklar där i mörkret så tittar jag upp mot himmelen och ser ett stjärnfall. Det var det första och enda som jag har sett under mina snart nitton år.

- Jocke, förtäljer.

G

Guest

Guest
Aldrig ens sett en, men jag har sett över hundra sjärnfall under två timmar (okej jag visste att det skulle hända men det var äg.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Stjärnfall har jag enbart upplevt en gång, däremot har jag hittat en massa fyrklöver. Fotbollsplanen vid min mellanstadieskola måste ha legat vid någon form av radioaktiv dumpningsplats, för det fanns assloads med fyrklöver där. Vill minnas att vi lyckades få ihop en hel bunt av dem under någon rast. Tog lite bort det spännande med dem, eller så hade vi bara otroligt bra karma.

Foggmock

Myrmidon
Äh, stjärnfall är ju skitvanliga. Man kan ser flera stycken om man sitter ute några timmar en stjärnklar natt.

Fyrklöver.. jodå, jag hittade en när jag gick på lågstadiet.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Internets svar på lokaltevereklam

Haha, jag älskar sådana här sugiga hemsidor. Särskilt när man ser den här knappen:

Jag menar;

1. Get Internet Explorer? Finns det folk som inte redan har den?
2. Vilken webmaster/webdesigner rekommenderar IE när det är typ allmänbildning att Firefox och Opera är bättre? Hallå? Min morsa kör Firefox.

- Vulf

Basenanji

Postd20modernist
Suck...

... eldräv ?

Jag tackar datagudarna för att explorer finns. Shit, jag vill bara att det ska funka. Som det gjorde förra gången jag startade datorn.

/Basenanji, senil tidigt.

Yheela_UBBT

Veteran
Jag hittade en när jag gick på fritids... min fröken sa att jag skulle önska mig något och sen äta upp den.
Eftersom detta var min första fyrklöver gjorde jag som hon sa... dn smakade inte jättegott direkt.
Och jag kommer inte ihåg att min önskan gick i uppgfyllelse...

Johan K

Gammal & dryg
Jo, en styck fyrklöver har jag hittat.. Dock var det et tag sedan. Var nog en ren tur & slumpgrej faktiskt, tyvärr så gav den ingen tur... :gremfrown:

Stjärnfall har jag sett några faktiskt, speciellt då när man har varit ute & sovit i det fria.. Då har det trillat ner en & annan stjärnfall. Vackert att se iaf !!!

Storuggla

Champion
Jag har hittat två fyrklövrar som jag minns. Jag varken sparade dem eller visade dem för någon eftersom jag varken är vidskeplig eller irländare.
Jag suger.

Storuggla, likt en lämmeltänjare

Hjalle

Swashbuckler
Ärligt talat, är jag onormal? Alla här verkar ha hittat en, två fyrklövrar i sitt liv, och några av dem är säkert dubbelt så gamla som jag...

...jag har hittat så många fyrklövrar att jag inte kan minnas, men tio per sommar skulle vara en inte alltför vild gissning.

Och stjärnfall har jag sett kanske fem gånger.

-Hjalle, blir fundersam.

Balderk

Swashbuckler
Jag har aldrig hittat ett fyrklöver, och då har jag faktiskt letat i mina yngra dar. Men nada, säkert för att jag bor i norrland, våra växter är inte muterade! =)

Jag tror aldrig jag har sett ett stjärnfall heller. Däremot har jag sett otaliga svarta katter gå över vägar genom åren.

/Balderk, bad luck?

Dewain

Veteran
Jag tror mig minnas att jag har hittat ett och annat fyrklöver när jag var yngre och stjärnfall det har jag sett många, såg även ett meteorregn vid ett tillfälle.
Jag har dessutom sett dubbla regnbågar ett par gånger, har även vid flertalet gånger sett "månringar" en ljusgloria runt månen både enkel, dubbel och en gång en trippel.

/Dewain gillar underliga naturfenomen.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Min fyrklöver-count blir något liknande, åtminstone om man slår ut det så att man får ett genomsnitt. Min mellanstadietid har för alltid förvärngt statistiken. Dessutom har jag hittat åtminstone en handfull femklöver.

Quadrante

Grisbonde
Jag har en lite samling med 57 fyrklövrar jag hittade en sommardag på våran baksida (vi bodde i villa), jag har en artickel någonstanns som ytterligare bevis. Jag gick väl i sjuan-åttan nånting...

Annars så brukar jag hitta fyrklövrar lite då och då, de jag är mest stolt över är min fembladiga och min sexbladiga klöver. Det brukar trilla fyrklövrar ur böcker (sådana jag lagt in för att torka men glömt bort)hemma hos mig.

Men den mest imponerande upplevelsen av "förunderliga ting" hände en sen kväll efter skolan på väg till ett rollspelsmöte. På himlen ovan mig var ett enormt norrsken så stort och så krökt att det bildade en cirkel (eller snarare ett tak då det täckte en stor del av himlen) med ett "dansande hål i mitten". Jag stannade och kollade på det en stund och sen gick jag in för att spela. Det känndes som länge (även om det inte kan ha varit det).Det där hände troligast i nian.

Nu för tiden hittar jag inte så många fyrklöver längre, jag har tur om jag hittar två tre på en hel sommar.