Nekromanti jag kan inte ob systemet kan nån hjälpa

ablemdula

Veteran
hej kan nån hjälpa mig med ob systemet det med t6 orna snälla. PS skicka priva

Snow

Swashbuckler
Okej gör såhär:

1. Fatta det angivna antalet T6:or (om det står Ob3T6 så tag 3 tärningar, fyra är för många och fem är helt fel.)

2. Dra ut den heliga sprinten, hmm nej det var fel... jag menar: rulla tärningarna.

3. Ta bort alla sexor från slaget du slog. Fatta dubbelt så många tärningar som du fick sexor. Om du fick två sexor i slaget tar du bort dessa (behåller dem i handen) och tar två nya. Du håller nu i fyra tärningar (fyra är dubbelt så många som två). Lämpligtvis använder man de som visade sexor och lika många till. Med andra ord, varje sexa på border blir två oslagna tärningar i handen.

4. Om du har minst två tärningar i handen gå till 2. (Slå dessa och summer, upprepa)

5. Det finns nu inga tärningar som visar sexor kvar. Räkna ihop.

6. Väck spelarna och meddela att du är klar. :)

Snow
Dead, but still walking around

Maggan

Swordsman
Vänta här nu...

Om killen hade svårt att förstå förklarningen av regeln i grundboken så är jag inte så säker på att han förstår denna heller... Jag menar, den var ju ganska lik den i boken...

(PS: Härligt när folk citerar Monty Python-filmer!) /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<- (Som spelar Arcanum för fullt om dagarna!)

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Snow

Swashbuckler
Re: Vänta här nu...

Jag var lite ironisk. Ett spel där folk har problem med det grundläggande tärningsslaget är.. tja hum ;-) Ahh jag bara skojar, så svårt är det väl inte?

Jag spelledde ett par fjortonåringar en gång på borås. De brukade byta alla sexor mot 6+Ob2T6. Det blev maffigt det :)

Snow
Dead, but still walking around