Nekromanti Jag och Eon

Azagthoth

Myrmidon
Re: :Cþ[OT]

huum? jag tycker att det är otrevligt med en massa människor som istället för att säga vad dom tycker rent ut ska hålla på och lägga in en massa undermedelanden.

Om du inte kan formulera vad du vill säga rakt ut utan att använa svordomar och vara allmänt elak så föreslår jag att du fortsätter besöka Flashbacks forum. Här har vi nämligen en del regler som vi förutsätter att man följer, annars blir man till slut utsparkad.

Vill du fortsätta diskutera det här så får du själv starta en tråd i www.rollspel.nu-forumet. Innan du skriver det dock föreslår jag att du läser in dig på vad som sagts i ämnet tidigare, vi börjar bli ganska trötta på att berätta hur det är.

Krille

Super Moderator
Dem Rulez och hur de används [OT]

"hur många tror du följer riktlinjerna?! hur många tror du ens har läst reglerna?!"

Allt för få, är jag rädd. De flesta har dock en liten kasse folkvett, hyfs och netikett i bakfickan, och faktum är att det räcker rätt långt, då reglerna just är folkvett, hyfs och netikett.

"om alla som inte följer riktlinjerna hade blivit kickade hade det bara blivit några adminar å moderatorer kvar efter som ni inte kan bli kickade..."

Moderatorernas och administratörernas jobb är att hålla ordning på forumet. I de flesta fall räcker det med att vi säger till att syndaren ska sköta sig. Normalt sett brukar de sköta sig efter det, men en och annan syndare som vägrar att hålla sig inom riktlinjerna även efter tillsägning har faktiskt sparkats bort.

Och jo, det är så enkelt. Stanna innanför ramarna så blir alla glada. Gå utanför ramarna så blir någon ledsen. Vårt jobb är att hålla folk glada. Vi har en kasse verktyg till vårt förfogande, från tillsägelser till hårda sparkar. Vi använder det verktyg som situationen kräver. Var ligger problemet?

Roblin

Warrior
Om vad ämnesraden är till för...

Jo, där skriver man vad det meddelande man skrivit handlar om.

Skulle diskussionen svänga är det tillåtet att ändra ämnesraden till något mer passande, detta för att folk som är intresserade av diskussionen skall ha lite lättare att följa den.

Skulle man svara på ett inlägg som är markerat "[nt]" och själv använda mer än bara ämnesraden till sitt svar, skall man givetvis ta bort "[nt]" ur ämnesraden.

[ot] tror jag de flesta har förstått vad det innebär =)

bara en tanke.

Oceanliner

Warrior
Tråkig och onödig diskussion..

Jag vill vädja till alla användare som har uppnått en sådan mognadsgrad att de kan utrycka sig vårdat i skrift. Diskutera inte med såna personer som beter sig som den här Wardrobe. Visst blir man förbannad ibland men skicka isåfall ett argt privat meddelande till personen man blir sur på så att såna här diskussioner slipper ta upp plats i forumet.

Diskussioner dom den här är anledningen till att jag har tröttnat på forumet till viss del och det är ju ganska synd eller hur?

Jag skulle uppmuntra en hårdare attityd mot personer som inte följer ordningsreglerna från redaktörerna, eller moderatorn.

//Jonas

Helmgast
Om regler

EON.s regelsystem är bra, du kan välja mella grundläggande och avancerat stridssystem, och skadesystem. Det behöver inte ta timmar.

DjeVul

Warrior
Jag håller inte med...

Jag måste tyvärr invända åt allt du säger... jovisst Krille skriver mycket bra saker, alverna är bland det KOLASTE i Mundana och Consaber modulen verkar inte heller så dålig, men allt annat är minst lika bra, jag skulle vilja säga att grabbarna på Neogames gör sig arbete bäst tillsammans...

men då mina åsikter kontra dina...

Jarla Modulen måste vara en av de viktigaste modulerna om man skall spela i Mundana, efter att vi fick Eon (tre veckor efter att det kom ut) så har vi mer eller mindre spelat DoD uppdrag vilket blir väldigt tråkigt i längden. Vart eftersom har spelgruppen ändrats lite av sig själv men mina äventyr (jag=sl) måste förändras och stödja det numera mer estetiska spelandet som vi utför. Vi tog nu en paus för att bygga upp lusten att spela igen och jag har länge filat på äventyr och så...

Sen gick jag och köpte Jarla och jag måste säga att Jarlas mängd med information har hjälpt mig med mycket. Dels nu vet jag exakt hur ett:
* Värdshus
* Handelshus
* Ashariens mindre Politik
* Undre Världen
och mer...

Fungerar. Förut så har jag mest kört på känsla men det var mycket som kom till ljuset när jag läste Jarla. Äventyret är också mycket bra, det har en bra struktur och handlingen kan ju alltid kryddas lite om det inte passar, annars så kan man ju skriva egna äventyr som passar gruppen bättre efter just denna struktur, som är mycket bra.

Sedan hur en stad fungerar i praktiken kom ju till ljuset och det ger mycket spelglädje.

Så Jarla har bara givit mig goa stunder... Sen är illustrationerna i Modulen enligt mig otroligt sköna...

Sen har vi Asharien&Soldarn som är väldigt bra om man läser igenom hela... de båda ländernas struktur och också författarens sätt att skriva om dom kommer till sin helhet när man läser HELA modulen... Enligt mig är länderna lite motvikt emot varandra, och man förstår sig på dem båda bara då man känner till båda. Dom kompliterar varandra...

Också så får man ju bakgrunden till Asharina och förstår i stort sett varför det är som det är, sedan så får man en nyare helhet och relation till resten av Mundana, särskilt så får man ett annat perspektiv till Jargien, Cirefaliska Samväldet (speciellt Caserion) och Consaber...

Det som fattas för mig i Mundana just nu är Ebhron och Thalamur... de länderna förstår jag mig inte riktigt på... Ebhron finns det ju inget skrivet om men Thalamur är ändå ett mysterium... Drunok är lite för suddigt också för att jag ska använda mig av dom länderna...

Sedan reglerna!

Då kan jag ju säga att jag inte håller med alls! Vi är så insatta i stridssystemet att vi använder i stort sett alla regler. Striderna går snabbt, de går smidigt och de är intressanta! Vi står, viftar och skriker då vi spelar, ibland är ljudnivån så hög att man inte kan höra när man tänker... men allt detta är nog för att jag har en sådan bra spelgrupp (de är både bra och dåliga) men jag kan ju bara säga att Eon är en populär fritidssyssla bland oss (Grabbarna i Färentuna) och jag föredrar det framför att sitta och dricka folköl under någon bro (är inte arton)...

Jag kan bara säga att Eon (även Neotech) har givit oss stor glädje och vi är inte sysslolösa om helgerna...

Nu måste jag skriva klart nästa äventyr eftersom folk är och hugger i mig om att vi måste spela till helgen...

/Martin

DjeVul

Warrior
... förresten ...

Frijarlen Todor Felkes är ju skitskön... ska skriva ett äventyr med honom...

DjeVul

Warrior
Jargien då..

Motsvarar inte Jargien Romarrikets era ( runt år 0 ) ?

Sir Foilan

Hero
Re: :Cþ

kan inte fatta vaffö alla ska hålla på å klaga på stavningen hel jävla tiden

För att du beter dig som en som behöver en tillrättavisning kanske?

lite läsförståelse problem?

Lite särskrivningsproblem?

min ettåriga syssling kan läsa bättre än dig

Och med stor sannolikhet kan hon skriva bättre än dig.

William_Besario

Warrior
Ojojoj...

Det lät visst lite kritiskt det där. Nu är det ju så att jag spelar eon och tycker gott om det, fast jag spelar ju i Consaber och därrunt dårå. Asharien o Soldarn är ju förvisso enkelt att ändra på och regelsystem tycker jag ändå oftast är ivägen, oavsett vilket det är. Så jag skiter helt enkelt i dom. Det må hända att det där var ett lite förhastat inlägg.... Mina ursäkter till de som tog illa upp!

MVH William Besario

Sir Foilan

Hero
nt? (OT)

om nt inte är text, vad är det då?

Nån kanske svarar bokstäver. Det är sant, med det hindrar inte att det fortfarande är text. Alltså, visst är det motsägelsefullt att skriva "no text" eftersom det krävs text för att få fram budskapet. Man kommer kanske undan resonemanget genom att hävda att ämnesraden inte ingår i inlägget. Men har nt skrivits i just inlägget har man allt fått vatten på sitt kuvert.

Fast nu har detta spårat ur fullständigt, vi lägger ner...