Jag håller inte med...
Jag måste tyvärr invända åt allt du säger... jovisst Krille skriver mycket bra saker, alverna är bland det KOLASTE i Mundana och Consaber modulen verkar inte heller så dålig, men allt annat är minst lika bra, jag skulle vilja säga att grabbarna på Neogames gör sig arbete bäst tillsammans...
men då mina åsikter kontra dina...
Jarla Modulen måste vara en av de viktigaste modulerna om man skall spela i Mundana, efter att vi fick Eon (tre veckor efter att det kom ut) så har vi mer eller mindre spelat DoD uppdrag vilket blir väldigt tråkigt i längden. Vart eftersom har spelgruppen ändrats lite av sig själv men mina äventyr (jag=sl) måste förändras och stödja det numera mer estetiska spelandet som vi utför. Vi tog nu en paus för att bygga upp lusten att spela igen och jag har länge filat på äventyr och så...
Sen gick jag och köpte Jarla och jag måste säga att Jarlas mängd med information har hjälpt mig med mycket. Dels nu vet jag exakt hur ett:
* Värdshus
* Handelshus
* Ashariens mindre Politik
* Undre Världen
och mer...
Fungerar. Förut så har jag mest kört på känsla men det var mycket som kom till ljuset när jag läste Jarla. Äventyret är också mycket bra, det har en bra struktur och handlingen kan ju alltid kryddas lite om det inte passar, annars så kan man ju skriva egna äventyr som passar gruppen bättre efter just denna struktur, som är mycket bra.
Sedan hur en stad fungerar i praktiken kom ju till ljuset och det ger mycket spelglädje.
Så Jarla har bara givit mig goa stunder... Sen är illustrationerna i Modulen enligt mig otroligt sköna...
Sen har vi Asharien&Soldarn som är väldigt bra om man läser igenom hela... de båda ländernas struktur och också författarens sätt att skriva om dom kommer till sin helhet när man läser HELA modulen... Enligt mig är länderna lite motvikt emot varandra, och man förstår sig på dem båda bara då man känner till båda. Dom kompliterar varandra...
Också så får man ju bakgrunden till Asharina och förstår i stort sett varför det är som det är, sedan så får man en nyare helhet och relation till resten av Mundana, särskilt så får man ett annat perspektiv till Jargien, Cirefaliska Samväldet (speciellt Caserion) och Consaber...
Det som fattas för mig i Mundana just nu är Ebhron och Thalamur... de länderna förstår jag mig inte riktigt på... Ebhron finns det ju inget skrivet om men Thalamur är ändå ett mysterium... Drunok är lite för suddigt också för att jag ska använda mig av dom länderna...
Sedan reglerna!
Då kan jag ju säga att jag inte håller med alls! Vi är så insatta i stridssystemet att vi använder i stort sett alla regler. Striderna går snabbt, de går smidigt och de är intressanta! Vi står, viftar och skriker då vi spelar, ibland är ljudnivån så hög att man inte kan höra när man tänker... men allt detta är nog för att jag har en sådan bra spelgrupp (de är både bra och dåliga) men jag kan ju bara säga att Eon är en populär fritidssyssla bland oss (Grabbarna i Färentuna) och jag föredrar det framför att sitta och dricka folköl under någon bro (är inte arton)...
Jag kan bara säga att Eon (även Neotech) har givit oss stor glädje och vi är inte sysslolösa om helgerna...
Nu måste jag skriva klart nästa äventyr eftersom folk är och hugger i mig om att vi måste spela till helgen...
/Martin