Scenario: My drinking problem
Till: Vampire the Masquerade
Av: Sebastian Lindeberg/God45
Jag skrev det här! Så jag är jävig och kan inte recensera det på ett rättvist sätt. Men jag tycker det är bäst och att du borde läsa det!
Läser du det och gillar det nog att recensera det så skriv här i tråden. Och om du inte gillar det så är det en hemlighet du borde ta till din grav... Okej, du får recensera det här om du hatar det också antar jag
Nu tänker jag posta den absolut vansinnigaste NPC:n i det här scenariot innan vi går vidare till nästa recension
"Simon who?:?Så Simon skall vara en sexig glittrande vampyr och mentorsfigur. Han ska också på sidan vara en Dr.Mengele Men hur bra är han på saker egentligen? Simons discipliner är:
Mytherceria: 3?Obtenebration: 3?Necromancy, Sepulchre Path: 3
Han har en tärningspol på 10 tärningar när det kommer till att använda sina discipliner. Han har mentala och sociala tärningspoler på 7 tärningar. Detta gör Simon till ett monster när det kommer till magi och problemlösande. Han kan plåga sina fiender med tentakler av mörker och skicka förslavade spöken som lönnmördare eller spioner? Vad är hans svaghet? Bokstavlig svaghet i kombination med en glaskäke. Simon kan inte slåss och rullar bara 3 tärningar i strid. Det är alltså mer än realistiskt för en rollperson att stampa honom i torpor på en runda eller två och bör vara lätt för en hel spelargrupp att göra det.
Det kan faktiskt vara relevant med lite specifik bakgrundsinformation för Simon även om det plågar mig att lägga till sådana nästan alltid onödiga detaljer till en NPC.
-Simon blev omfamnad i Madrid år 1807. Han har efter det rest över hela världen men har mest spenderat tid i Hong Kong på 1800-talet, Brasilien under tidiga 1900-talet, Miami från 1975 till 1999 och sedan har han bott i Köpenhamn tills i år då han flyttade till Myrlöv.
-Han talar 24 språk flytande.
-Han har väldigt bra koll på spöken och bortbytingar. Han har bra information om varulvar. Han har ok men vinklad info om Kuei-Jin efter att ha bråkat med dem i Hong Kong. Han vet lite grann om andra typer av övernaturliga varelser men är öppen med att den informationen kan vara fel.
-Simon jagar genom att ha ett halvt dussin emotionellt sårbara flickvänner som han utnyttjar.
-Simon stal de 7 bortbytings barnen från sin bror i blodet och flydde till Myrlöv av en besatthet av att utforska deras natur. Han är driven till fasor inte av sadism utan av en skrupelfri lust för kunskap.
-Simon har ingen humanity, han följer en väg till upplysning känd som Path of Death and the Soul och har 8 i den. Han är bered att lära ut den. Vill du inte ha vägar till upplysning i ditt spel har han humanity 3."