Nekromanti Jag säger mitt.

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
När klagosången ändå har startat

Egentligen är det här inget som stör mig så värst mycket men när vi nu ändå dragit blod så kan väl jag passa på att hoppa in och strå lite salt i såren :)

Min fråga är varför Codex logga ser ut som en pepparkaka? Skulle inte den där bruna texten kunna göras om och ge en lite mer rollspelsfeeling istället för att föra tankarna till julbaket?

Hoppas att jag inte gjort någon ledsen eller trampat någon på tårna. Ville liksom bara säga vad jag tyckte. I övrigt tycker jag att Codex (hemsida + tidning) är grymt bra!

Hej då :)

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: När klagosången ändå har startat

<I>Min fråga är varför Codex logga ser ut som en pepparkaka?</I>

Det är ingen pepparkaka!  Det ser väl vem som helst att det är ett chokladkex. (-:

--
Åke
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Sjunger sista versen i klagosången

Måste tyvärr säga att du har fel du med...
Det är ju en halvbränd pannkaka, det ser väl vem som helst.
Nej allvarligt talat tycker även jag att färgen kunnde förbättras.
Jag har dock inga förslag på mer passande färg, men någon kul stenstruktur och lite gråtoner och kanske spår av murgröna skulle passa bättre tycker jag.

/Seinet - Lyssnar på Rally... (Kabanoss och kemiskt ren aceton spelas just nu)

<font size="3">Klaga inte på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Sjunger sista versen i klagosången

Å vips så blir den som alla andra fantasyinfluerade rollspelsloggor!

Jag tror helt enkelt ni är hungriga när ni tittar den och ser vad ni är sugna på helt enkelt. =]

Webbloggan kommer inte se ut som den gör för all framtid, men Fritt har bättre saker för sig än att byta utseende på loggan i tid å otid. Jag tycker den ser bra ut, kanske att den skulle sticka ut lite mer från resten av grafiken bara.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: När klagosången ändå har startat

Ja och som hos alla kakor så är det insidan som räknas, men eftersom nu kakan Codex skall säljas så får den ju gärna se inbjudande ut. Men kan väl hålla med om att Loggan är lite småtråkig. Dock inget jag stör mig på.

Only dead fish float with the stream.
 
Top