Nekromanti Jag saknar Åke!

Targon

Hero
Kom att tänka på...

...alla dessa vilsna och inte sällan vänsterorienterade tjejer som jämt sticker till Indien för att försöka hitta sig själva. Är Rosen månne där i samma ärende?

Är det förresten inte ganska idiotiskt att försöka hitta sig själv i Indien, med tanke på hur fruktansvärt många människor det finns där...?!

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.

seinet

Swashbuckler
Re: Kom att tänka på...

Jag tror nog att Åke är där nere för att hitta en av dessa vilsna tjejer /images/icons/laugh.gif.

Det är väl dessutom just det som är poängen kanske, att hitta en person som är så lik en själv som möjligt, och där nere är det ju så många människor att det inte borde vara något problem.

/Seinet Wintermute - Lyssnar just nu på The Dickies - Killer Klowns

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Krille

Super Moderator

"Är Rosen månne där i samma ärende?"

Får jag gissa så är han där för att träffa svärföräldrarna.

"Är det förresten inte ganska idiotiskt att försöka hitta sig själv i Indien, med tanke på hur fruktansvärt många människor det finns där...?!"

Tja, ska man hitta sig själv så är det väl det ställe i världen som sannolikheten är näst högst att man lyckas. Jag menar, att hitta rätt person i Sverige är ju rätt låg sannolikhet - här bor ju bara nio miljoner av världens sex miljarder människor. I Indien är sannolikheten mycket högre.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Nightowl

Champion

"Jag tror nog att Åke är där nere för att hitta en av dessa vilsna tjejer"
I sådana fall blir nog fru Sangetea Rosenius rätt arg... ;-) ..och hon är antagligen där också, så han får svårt att leta ostört.

Nightowl, som vill tillägga att om allt går som tänkt (typ, inga naturkatastrofer eller andra fall av force majeure) är det inget konstigt med resan ifråga, och allt är i sin ordning. Utan att bli alltför privat kan man tillägga att Rosen hade en mycket bra anledning att resa dit just nu.

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.

Targon

Hero

"att hitta rätt person i Sverige är ju rätt låg sannolikhet - här bor ju bara nio miljoner av världens sex miljarder människor. I Indien är sannolikheten mycket högre."

Sorry, tänkte inte på det. /images/icons/crazy.gif

- Targon

Kitzune

Swashbuckler

<I>"Utan att bli alltför privat kan man tillägga att Rosen hade
en mycket bra anledning att resa dit just nu."</I>

De har säkert sin årliga skäggparad eller något där nu /images/icons/wink.gif
/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

DanielSchenström

Swashbuckler

Så om man vill hitta vilsna tjejer...Har aldrig tänkt på Indien som ett potentiellt raggningsställe :)

Daniel "Warduke" Schenström

Jag vet, jag har inte sett till honom heller på länge.....Jag undrar varför han inte har varit inloggad och skrivit inlägg....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Targon

Hero
Nja...

...just nu har jag inte råd att åka dit. Förresten har jag en flickvän som skulle bli ganska sur på mig om jag startade ett sådant projekt.

- Targon

Rosen

Myrmidon

<I>...alla dessa vilsna och inte sällan vänsterorienterade tjejer som jämt sticker till Indien för att försöka hitta sig själva.</I>

Döpta till "plyschindier" av en Western-SL. (-:
Indier har fö rätt mycket fördomar mot västerlänningar just pga alla hippies och flummisar som kommer dit och driver runt; har man inte vårdad klädsel så antas man automatiskt vara en knarkare. Jag kör alltid med skjorta och kostym när jag är där - det öppnar en massa dörrar.

<I>Är Rosen månne där i samma ärende?</I>

Det kan vara bökigt nog att hitta <I>andra</I> i den trängseln, men när man far ner dit under monsunperioden så upptäcker man i första hand en sak: Fläktar och luftkonditionering är de viktigaste uppfinningarna sen hjulet. (-:

Som raggningsställe är nog Indien lite tveksamt... Det är bara i väldigt liberala familjer som det alls förekommer "kärleksförhållanden"; för det mesta är det arrangerade äktenskap som gäller - och det blir hursomhelst inget kuckelimuck förrän man är gifta.

--
Åke, som var nära att bli bortspolad ett par gånger när störtfloder forsade tvärs över landsvägen, och vars svärfar blev jagad av en leopard.

Rosen

Myrmidon

<I>I sådana fall blir nog fru Sangetea Rosenius rätt arg... ;-)</I>

Sangeeta, bara för att vara petig - fast vi försöker få henne folkbokförd som 'Sangita'; svenskar har lite svårt med den andra stavningen.

<I>..och hon är antagligen där också, så han får svårt att leta ostört.</I>

"If you look at other girls I will take papa's gun and KIIILL you!  <I>(ljuvt leende)</I>"
Klädsam svartsjuka är en typiskt asiatisk grej som man bara får lov av vänja sig vid...

<I>Utan att bli alltför privat kan man tillägga att Rosen hade en mycket bra anledning att resa dit just nu.</I>

"Jijaji is very sweet husband for didi" för att citera en svägerska. (-:
("Didi" betyder 'storasyster' på hindi...)

--
Åke

Nightowl

Champion

"Sangeeta, bara för att vara petig - fast vi försöker få henne folkbokförd som 'Sangita'; svenskar har lite svårt med den andra stavningen."
Oops, fingrarma slant på tangenterna - jag borde kunna det eftersom jag inte bara sett hennes namn i skrift, utan också en gång i tiden dejtat en svensk-indiska som hette just Sangeeta... fast alla sa Gita.

Nightowl

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.

Riddaren

Swashbuckler
Välkommen tebaks...höll nästan på att få citera Jesus "Min gud, min gud, varför har du övergett mig" /images/icons/wink.gif

Men det behövdes ändå inte /images/icons/smile.gif

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Kitzune

Swashbuckler
Re: Hurra ! [NT]

Lite glad måste man ju vara /images/icons/smile.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Sodivra

Champion
Rätt oväntat att hitta en tråd om sig själv

"Åke föddes 1965 i det lilla samhället.."
/images/icons/wink.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Rosen

Myrmidon

<I>Sangeeta, bara för att vara petig - fast vi försöker få henne folkbokförd som 'Sangita'</I>

Och nu är det gjort!  Sangita fick sitt personnummer igår, så nu är hon en person också. (-:
Märkligt nog står hon folkbokförd under sitt flicknamn <I>Singh</I>, men det följde med en blankett om efternamnsändring...

--
Åke

Men Singh är rätt ballt så det kan hon ju behålla. Eller? Då får ni barn som heter Singh-Rosenius; Jag kan bara tänka mig Anders Singh-Rosenius, Ulrik Singh-Rosenius, Lisa Roesenius-Singh, etc. Låter rätt bra så där. Fast jag kan ju säga som en person med dubbelnamn( Beyram Torbrand-Dhrif) attdet rätt ofta blir förkortat till bara ett efternamn; Beyram Torbrand. Ett hett tips är dock svenska förnamn på barnen, men det är en helt annan historia.....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.