Nekromanti Jag ser att vi har experience, sanity och level nu

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
krank said:
Spider Jerusalem said:
Att Redaktörerna vill, att vi köper Vbulletin och jag att jag får nog med tid för att sätta upp vBulletin så jag kan test flytta innan jag tar ner Ubbthreads.

Samt att folk är ok med att forumet är nere ett tag under flytten.
Ah. Dags för mig att börja tjata på redaktörer alltså =)
Behövs inte, det har pratats om det här ett tag med det är väligt mycket att göra när vi ska flytta hela rollspel.nu
Det är inget vi bara gör i en handvändning.

anth

Vetefan
krank said:
Spider Jerusalem said:
Att Redaktörerna vill, att vi köper Vbulletin och jag att jag får nog med tid för att sätta upp vBulletin så jag kan test flytta innan jag tar ner Ubbthreads.

Jag tror att betydligt viktigare är att Spider har tid - om inte du vill göra flytten. :gremsmile:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
anth said:
krank said:
Spider Jerusalem said:

Jag tror att betydligt viktigare är att Spider har tid - om inte du vill göra flytten. :gremsmile:
Ja det är svårt för mig att göra flytten om jag inte har tid.
Men krank är välkommen till att göra den om han vill.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Spider Jerusalem said:
anth said:
krank said:
Spider Jerusalem said:

Ja det är svårt för mig att göra flytten om jag inte har tid.
Men krank är välkommen till att göra den om han vill.
Observera att jag bad att få veta samtliga saker som fattades, just för att veta vilka delar jag eventuellt kan påverka. Jag kommer inte att arbeta mer för WRNU, och jag kan inte påverka mängden tid du har.

Din lista var:
- Redaktörerna måste vilja
- Systemet måste köpas in
- Du får tid
- Användarna står ut med avbrottet

Den av ovanstående jag trodde mig ha störst chans att påverka var redaktörernas vilja. Därav min kommentar.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
krank said:
Observera att jag bad att få veta samtliga saker som fattades, just för att veta vilka delar jag eventuellt kan påverka. Jag kommer inte att arbeta mer för WRNU, och jag kan inte påverka mängden tid du har.

Din lista var:
- Redaktörerna måste vilja
- Systemet måste köpas in
- Du får tid
- Användarna står ut med avbrottet

Den av ovanstående jag trodde mig ha störst chans att påverka var redaktörernas vilja. Därav min kommentar.
Vill bara säga att det var inget ont riktat mot dig ifall det var så du tog det. Jag fårstod din kommentar och lekte bara vidare på anth's, om du tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Men som du skriver, det finns lite som kan påverka hur mycket tid jag har, och det vore torligen lämpligast att flytta då jag har semester.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
!Paxen said:
Spider Jerusalem said:
Arvidos MC said:
Jag ser också att Rising är Level 15 Gud, vilket verkar vara unikt.
Vissa har fått speciella levels. Rising är en av dom, funderade på att sätta honom som Level 15 undead men det var lite okännsligt.
Jo, det hade nog varit lite för mycket, men vilka är dessa som har fått unika lvls?
Lite olika folk.
Jag och rising är två.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Spider Jerusalem said:
att vi köper Vbulletin.
Finns det pengar till det eller är det nått som vi kan samla ihop?
Har ingen aning hur pengar det rör sig om och vad den förändringen skulle betyda, men det är skoj med förändring :gremsmile:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Hans E Magnusson said:
Spider Jerusalem said:
att vi köper Vbulletin.
Har ingen aning hur pengar det rör sig om och vad den förändringen skulle betyda, men det är skoj med förändring :gremsmile:
Sådant kan jag ej svara på, jag är bara techongimp. Men om vi låter redaktionen jobba på det så kommer dom nog ta det beslut som är bäst.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hans E Magnusson said:
Finansieringen är inte ett problem, trevligt nog. Om vi skulle välja det, alltså. :gremlaugh:

Sen kan vi ju samla ihop pengar, det är alltid bra med pengar. :gremgrin:

MVH

/Magnus

Krille

Super Moderator
Spider Jerusalem said:
Personligen har jag större problem med vBulletin än att forumet är nere ett tag under flytten. Men det är jag det.

Krille

Super Moderator
Spider Jerusalem said:
Vad har du emot vBulletin?
Mest samma sak som jag har emot alla andra otrådade forumssystem - det är otrådat. Jag gillar trådade forum. Sen var jag inte helt förtjust i administrerandet av det när jag fick göra det i förra jobbet.

Slutligen, alla spelföretag lyckas alltid förr eller senare använda vBulletin, och det finns alltid en massa irriterande småbuggar i integrationen som aldrig blir fixade (i Champions sket vBulletin i att registrera min avatar, till exempel). Jag vet inte om det beror på vBulletins, deras affärsmodell, eller inkompetenta webbutvecklare hos spelföretagen, så den här biten av aversionen är mer osäker (som i "jag vet inte om jag kan skylla på vBulletin") än de andra två.

krank

Krille said:
Mest samma sak som jag har emot alla andra otrådade forumssystem - det är otrådat.
Otrådat? Såvitt jag vet ska vBulletin precis som UBB:Threads tillåta båda.

//Krank, som helt klart inte har samma smak som krille i sammanhanget. Trådade forum känns så BBS... =)

Krille

Super Moderator
krank said:
Krille said:
Mest samma sak som jag har emot alla andra otrådade forumssystem - det är otrådat.
Otrådat? Såvitt jag vet ska vBulletin precis som UBB:Threads tillåta båda.
Okej, då hade jag fel, förmodligen på grund av att folk alltid stänger av trådningen och tar bort möjligheten för oss som vill ha det. För jag tror aldrig att jag har varit på någon vBulletin-bräda där det varit möjligt att slå på.

krank said:
//Krank, som helt klart inte har samma smak som krille i sammanhanget. Trådade forum känns så BBS... =)
Och otrådade forum känns så mailinglista. Eller ännu värre, gästbok. :gremgrin:

krank

Krille said:
Och otrådade forum känns så mailinglista. Eller ännu värre, gästbok. :gremgrin:
Lustigt, mailinglista är precis känslan jag får av trådade forum också... Iaf innan jag ställer in mailprogrammen att ge fan i att trassla ihop allting till trådar =)

//Krank, Re:re:re:re:re:sv:re:

solvebring

Superhero
Re: Halka inte för långt

Ämnet glider allt längre och längre bort. Undvik detta.

Finns det intresse av att diskutera vBulletin eller eventuella forumsfunktioner så kan vi alltid skapa en ny tråd, alternativt bryta ut pågående OT-inlägg till en egen.

Johan K

Gammal & dryg
Hehe!
Det här var juh en kul grej.. =)

/ Johan K, som numera tittar mer på forumet än vad man skriver...

CapnZapp

Myrmidon
Re: Halka inte för långt

Bryt gärna ut en hyllningstråd till vBulletin:

Att wrnu äntligen ska göra sig av med sina nuvarande konkelbär till forumsystem är en oerhört glädjande nyhet.

Jag offrar med glädje de unika funktioner som nuvarande system har, om bytet kan locka tillbaka så lite som en enda av de potentiella användare jag är säker på att nuvarande system skrämt bort.

vBulletin är närmast industristandard. Precis som alltid när man byter till en standard får man acceptera att vissa nyanser går förlorade. Och att det finns vissa som klagar...

Minns att det inte finns något egenvärde i att ens forum har den och den funktionen. Syftet med ett forum är och måste vara att underlätta och uppmuntra rollspelsdiskussion. Och det gör ni verkligen om ni byter till vBulletin! :gremsmile: