Nekromanti jag ska lira eon, någe rolig karaktär jag kan va?

En köpmannapyaralv om du har alvboken. Annars en riddare från Soldarn.

Mvh Victor Palm...

...Som tycker att båda dessa karaktärerna är roliga att spela.

Storuggla

Champion
Re: jag ska lira eon, någe rolig karaktär jag kan

Cirefaliskt Riddare, Consabrisk Underhållare, Alvmagiker eller Alvkrigare från Alarinn kanske?

Storuggla, rekommenderar misslor också

Johan K

Gammal & dryg
Dvärg, såklart !!

Jag för min del gillar Ghor-dvärgarana välldans mycket !!
Därför att de passar mig personligen välldans bra...

Farbror Uffe

Veteran
Re: Dvärg, såklart !!

Kiriya alver tror bara att dom är så perfekta. Gå för Ghor dvärgen :gremcool:

Men om du är ny på det här så råder jag dig och välja vanar. Den vanligaste människan.

MVH Spez av Khazim-Renk-Ghor

Tzam

Warrior
Re: Dvärg, såklart !!

Dvärgar är små korpulänta varelser som sitter och trycker i sina hålor. Kiriya är fridliga follk som hjälper och.... har coolare vapen!!

Storuggla

Champion
Men hör ni...

Inte för att vara en taskmört och slempuk, men tjommen ville bara veta vad som var kul att lira, några förslag, inte ett "alver mot dvärgar" ordkrig. Inte nu för att racka ner på er, för jag tycker det är kul att läsa om vad folk tycker, men jag misstänker att någon som har nycklar och ett färgglatt namn kommer dyka upp om det här fortsätter... ^_-

Storuggla, skulle gärna spela Eon någon dag

Baron Marak

Swordsman
Rolig karaktär att spela brukar vara att spela något som man själv kan lite om, men inte kan vara själv av olika anledningar.
Jag spelar t.ex. något av en folkvetare (egentligen en stor kasse med kunskapsområden). Jag känner att jag kan lite om politik och att det skulle kunna vara en möjlighet. Men jag står inte ut med att vara en stor hycklare som dagens politiker är. Så det fick bli min rollsperson som fick ta den biten, ungefär då... Vidare så spelar jag motsatt kön. Kul att försöka tolka, fastän det blir lite svårt ibland.

Tänk bara efter själv vad du vill kunna mer om. Eller vad du skulle finna var intressant. Sen så krävs det ofta ett tags provande innan man lär sig hur man spelar.

När det gäller ras och yrke så är det upp till dig. Människa är dock bra eftersom det innebär mindre läsande innan man kan spela på trovärdigt sätt, om man nu inte ska spela enligt klassiska stereotyper. Vilken kan vara kul ibland, om man vill koppla av.

Svaret ligger dock i dig själv...

Slarn

Excentriker
Du ville väl vara schaman innan, eller? I så fall kan du kanske testa på att spela en kamorian. Har inte testat själv, men deras totemschamanism verkar intressant. Köp Geografica om ni inte har den eller Mundana, där står kanske mer om Kamor än i Mundana (vad vet jag?).

Mask_UBBT

Hero

När jag var SL tillät jag en av mina spelare spela en Frakk-trukh som var en del av ett kringresande teatersällskap. Jävligt roligt, men kanske lite svårspelat, Frakk-tiraken hotade att bita huvudet av alla skom inte skrattade, och gjorde faktiskt ett duktigt försök på en tjurig gammal gubbe som kastat en frukt. Efteråt såg han nog ut som killen i "Hannibal".

Annars är det kul att spela med alla de olika folkslagen och yrkena, på något sätt.

/Mask

/Mask

Mask_UBBT

Hero

Schamanerna kan vara extra roliga(koboldiska) att spela med orginal-Eon reglerna. Man börjar som en liten skit med jättehögt i Psy och spelar tills man e död. Då tar man över den koolaste nissen i närheten, och plötsligt har man blivit en odödig kooling som skurkarna tror är ens polare. :gremgrin:

/Mask

Helmgast
Kamorinfon kommer i folkslagsmodulen!

Geografica behandlar bara länder (och därför inte Sunari :gremfrown: )

Johan K

Gammal & dryg
Exakt !!

& vi vill ju inte att tråden ska låsas i onödan av en dvärgar VS alver-disskution...
Sånt har dissuterats förut.... :gremtongue:

Alvers vapen vs Dvärgars vapen (OT)

Vad har du att säga om Krell-Khan-Hon-Spaz, det coolaste vapnet som någonsin funnits?

Mvh Victor Palm...

...Som vet att detta inlägg är jätte-OT, men Dvärgarnas heder har ju fläckats!

Ymir

Liten kantbaron
Re: Skärpning!

Jag tar för givet att jorik ville ha konstruktiva förslag, inte OT och alv/dvärg-debatt. Ergo, skärpning NU, annars tar jag i med hårdhandskarna.

The dark fire will not avail you, flame of OT. Go back to the shadows! You shall NOT post!

- Ymir, gör sig redo att spränga bron

PubisFlarup

Veteran
Beror ju precis på vad din spelledar tycker, vad har han tänkt sig och vad har de andra spelarna tänkt sig. Sedan får du väl försöka anpassa dig efter det. HAr SL därimot sådana riktlinjer som gör det möjligt att spela i princip vad som helst så skulle jag kunna rekomendera Lönnmördare. Alltid roligt och underhållande. Spelar man borte i västlandet (Muhad mm) så är ju nattdräpare att rekomendera. Det roliga med just dessa karaktärer är att man kan ha ganska kul med deras täckmantel. Ett roligt exempel på detta är ju Janna i "Svärdspel i Hadarlon". En mycket rolig täckmantel.

Tzam

Warrior
Re: Alvers vapen vs Dvärgars vapen (OT)

nej nej, inget slår ishani, Petya.... Sen har vi alvvapen som inte kommer från kiriya men är endå svårslagna... t.ex. Lyfali, Serine, Cinneach och Carwelan...

Krille

Super Moderator
Kapprustning

Hjälp jorik att hitta på en rollperson istället för att käbbla om vilka vapen som är bäst. Det finns gott om trådar där det redan benats ut till förbannelse att smaken är som baken, men den här tråden är inte en av dem.