RECENSION Jag skriver om Expert Partisan på Dagens ETC

Dilandau

Myrmidon
Jag snackar även om Expert Partisan i min pod LÄS HÅRT

Badmojo

Old’s cool
Skummat igenom Partisan ikväll. En förvriden, kontrafaktisk dystopi som kunde blivit vår dåtid, och med Ukrainas nutida öde som mörk framtidsspegel = mycket bra, men obehagligt nära.

EDIT: de kontrafaktiska delarna och beskrivningarna av ett ockuperat liv på 80-talet känns oerhört välresearchade och genomtänkta. Man blir spelsugen (på ett kluvet men ändå bra sätt)! Tack @Mekanurg

Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Rent kampanjmässigt vore det kul (om än lite otroligt/långsökt kanske) att spela tonåringarna från Gula Rosen OCH även deras föräldrar som alla tillhör Blå Linjen. Dvs samma spelare spelar tonåring och sin ena förälder, givetvis utan att rollpersonerna i sig vet om att respektive barn/förälder tillhör olika motståndsgrupper...

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Rent kampanjmässigt vore det kul (om än lite otroligt kanske) att spela tonåringarna från Gula Rosen OCH även deras föräldrar som alla tillhör Blå Linjen. Dvs samma spelare spelar tonåring och sin ena förälder. givetvis utan att rollpersonerna i sig vet om att respektive barn/förälder tillhör olika motståndsgrupper...
DET ÄR EN SÅ COOL IDÉ! Den är typ perfekt.

Dilandau

Myrmidon
Rent kampanjmässigt vore det kul (om än lite otroligt/långsökt kanske) att spela tonåringarna från Gula Rosen OCH även deras föräldrar som alla tillhör Blå Linjen. Dvs samma spelare spelar tonåring och sin ena förälder, givetvis utan att rollpersonerna i sig vet om att respektive barn/förälder tillhör olika motståndsgrupper...
Kul idé! Spontant tänker jag att man spelar varandras föräldrar?