Finns det ingen besvärjelse för att mäta avståndet?2097;n341834 said:Dom kan höra längre pga spells och liknande
Finns det ingen besvärjelse för att mäta avståndet?2097;n341834 said:Dom kan höra längre pga spells och liknande
Jag kanske missförstår dig. Du menar alltså att du, som SL, sitter tyst med ett stoppur och säger "duns" efter x sekunder? Eller att du säger "ni hör en duns efter x sekunder"?2097;n341831 said:Leon , dom tycker det här är ballt. Att gå fram till ett mörkt hål där lampljuset inte når botten och sen släppa ner nåt och vänta på dunsen tycker dom är spännande ballt stämningsskapande osv.
Alltså DM ska inte säga 3.8 sekunder utan DM ska räkna fyra mississippi i huvudet (eller kolla på sitt eget stoppur) och sen göra plonkljud med munnen eller med pennkanten mot bordet.Rickard;n341841 said:Jag menar, hur bra är rollpersonerna på att uppskatta sekunder? Har de ens den referensramen eller ens den vokabulären?
Ja exakt!Leon;n341853 said:Jag kanske missförstår dig. Du menar alltså att du, som SL, sitter tyst med ett stoppur och säger "duns" efter x sekunder?
Ja men ibland vill dom göra såhär iställetGurgeh;n341846 said:Finns det ingen besvärjelse för att mäta avståndet?
Som när vi körde Caverns of ThraciaJocke;n341865 said:Är någon av spelarna fladdermus-humanoid så kan den såklart också av stenens eko upp i hålet berömma att det kanske finns andra gångar åt sidorna längre ner!