Nekromanti Jag tror jag är kär....

Dr Ikusha

Veteran
Måste bara tacka Neogames för att de la in det underbara vapnet DO M/7 Rapidkill . Min RP införsaffade naturligtvis genast en Yrkeslicens: T (med vissa mutor) och ett exemplar (är för övrigt utfattig igen). Han kommer naturligtvis aldrig att få användning för det, men bara vetskapen om att man kan ta det till skjutbanan och skrämma livet ur de stöddiga Annihilator-ägarna gör det värt varje öre.../images/icons/love.gif

Nalle med AK4

Swordsman
Hmmm...skulle aldrig tillåta mina spelare att bära
runt på såna vapen.
Men men, din SL gör som han/hon vill.
Undrar hur det ser ut efter era eldstrider..../images/icons/sick.gif
Nalle

Dr Ikusha

Veteran
Lugn.....

Som jag sa kommer jag troligen aldrig att få någon använning för det. Men jag var bara TVUNGEN att äga ett. Våra eldstrider brukar vara sällsynta och oftast "bara" med pistoler.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Nu är ju jag...

...en sådan stackare som inte har NO, så kan ni tala om vad det är för sorts vapen ni talar om? Någonting grovt iallafall, det kan jag räkna ut.

seinet

Swashbuckler
Re: Utan NO i vår tid?

Jag... och säkerligen många fler. Varför köpa något när man inte har ekonomi till det och när det räcker med att en i spelgruppen (som i.o.f.s. ligger i dvala) har den?

/Seinet Wintermute - Skall införskaffa en när pengar finns...

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Tokugawa Ieyasu

Swordsman

Eller när man inte spelat N2 på ett halvår?
Det är ju jävla synd att jag inte spelat något "riktigt" rollspel på evigheters evigheter.

seinet

Swashbuckler

Mjo, nackdelen att spela i spelgrupp där folk ofta är upptagna med skola eller arbete eller liknande.

Men men, det ger en ju tid att sitta och pilla på äventyr och scenarion om man har tid själv.

/Seinet Wintermute - Har ett prealfa-äventyr (scenario) som man kanske borde ta och ordna till (för de som är intresserade är det _mycket_ anpassat till speciella rollpersoner och spelartyper).

seinet

Swashbuckler
Re: Senario?

Man får väl åka till vilket land som helst, men händelserna sker i en ospecifierad storstad men relativt hög organiserad brottslighet i östa asien.

/Seinet Wintermute - Tillåter sina RP att åka ut och resa till ställen där det inte händer så mycket relevant för äventyret.

Nalle med AK4

Swordsman

Därför att man ska kunna sitta med den och bli kär i tunga kulsprutor med hög eldhastighet/images/icons/love.gif...
PS. Menar du att en i din spelgrupp ligger i koma
på riktigt eller i spelet?
Nalle

seinet

Swashbuckler

Sist vi spelade var innan sommaren om man säger som så, då var det sommarjobb och semestrar som rörde till det, nu har man inte hunnit komma igång än. Det har att göra med arbete och liknande saker.

/Seinet Wintermute - Anser att en spelgrupp som inte spelar ligger i koma.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Problem

Tja, mitt problem är ju snäppet större, med tanke på att min spelgrupp inte vill ha med mig att göra, åtminstone inte den delen som äger boken. De andra har jag faktiskt slutit fred med, men lik förbannat har jag inte talat med dem på evigheter.

Kanske dags för mig att skaffa ny grupp?

seinet

Swashbuckler
Re: Problem

Det låter onekligen som att bör skaffa en ny spelgrupp snarast.

/Seinet Wintermute - Njuter Judas Priest - Let Us Pray (Call For The Priest)

nexussix

Warrior

NO är väl egentligen inte en nödvändighet? Det finns ju redan en massa vapen i grundreglerna. Fast NO är en välgjord modul (har den själv) så det är klart att den är bra att ha om man har råd att köpa den.

ZerXes

Veteran
Re: Senario?

aja...bara jag slipper Dannmark, jag (min RP) hatar Dannmark, allting strular sig alltid där och så fårt jag stryk av maffian sen polisen och parkeringsvakterna...