"Villket av dom där fyra förslagen skulle du säga är bäst??"
Allihop.
Playelf är koboldnostalgisk manschauvinistisk gladfantasy med stora svärd, stora dungeons och storbystade flickor, men utan någon som helst seriositet.
Västmark är medeltidsäventyr/sagofantasy, och tämligen seriöst. Målet är att presentera en "riktig" medeltida värld (och inte det där keltofila standardbjäfset i vanlig fantasy) som bakgrund för äventyr i stil med Ivanhoe, Robin Hood och för den delen Ronja Rövardotter.
Skymningshem är... um... tja, "nyfantasy" tror jag att jag döpte det till. Syftet är bland annat att visa att fantasy inte behöver innehålla riddare, orcher och alver för att vara fantasy Stämningen är till stor del orientalisk och världen är annorlunda.
Evangelium är "hard SF" - det vill säga science fiction som är tekniskt trovärdig. Det finns inga X-vingar som vrålande anfaller star destroyers eller utomjordingar med konstig näsrot, utan är mer som År 2001 eller 2010 - Andra Rymdodysséen.
Vilket som är bäst är svårt att säga. Playelf är rätt oseriöst och funkar bäst som partyspel, och nackdelen med Evangelium är att det inte är lika färdigt som de andra. Just nu är jag kluven mellan Skymningshem och Västmark, men Evangelium ligger inte långt efter.