Nekromanti Jag undrar...

Mask_UBBT

Hero
Krilles Västmark!

Given!

Visst finns en massa andra åxå, men jag tror att denna är ohotad etta...
...dock vet jag att det finns många som kämpar för att kuffa ner Västmark från gratisspelstronen, så håll ögonon öppna. Om ett par månader kommer jag troligen vara klar med världen till Sisu, och då blir det röja av!

/
Mask

Krille

Super Moderator
"Villket av dom där fyra förslagen skulle du säga är bäst??"

Allihop. :gremwink:

Playelf är koboldnostalgisk manschauvinistisk gladfantasy med stora svärd, stora dungeons och storbystade flickor, men utan någon som helst seriositet.

Västmark är medeltidsäventyr/sagofantasy, och tämligen seriöst. Målet är att presentera en "riktig" medeltida värld (och inte det där keltofila standardbjäfset i vanlig fantasy) som bakgrund för äventyr i stil med Ivanhoe, Robin Hood och för den delen Ronja Rövardotter.

Skymningshem är... um... tja, "nyfantasy" tror jag att jag döpte det till. Syftet är bland annat att visa att fantasy inte behöver innehålla riddare, orcher och alver för att vara fantasy Stämningen är till stor del orientalisk och världen är annorlunda.

Evangelium är "hard SF" - det vill säga science fiction som är tekniskt trovärdig. Det finns inga X-vingar som vrålande anfaller star destroyers eller utomjordingar med konstig näsrot, utan är mer som År 2001 eller 2010 - Andra Rymdodysséen.

Vilket som är bäst är svårt att säga. Playelf är rätt oseriöst och funkar bäst som partyspel, och nackdelen med Evangelium är att det inte är lika färdigt som de andra. Just nu är jag kluven mellan Skymningshem och Västmark, men Evangelium ligger inte långt efter.

Tzam

Warrior
Jag tycker att vi ska skaffa och spela något utav dom... Men
jag måste ta upp det med våra SL först det är ju dom som
ska läsa och lära sig allt!!

Illern

koppariller
Eftersom du frågar måste jag ju göra lite reklam för mitt eget Terra Draconis, kan väl kategoriseras som något i stil med fantasy med starkt historiska inslag från antiken. Det allra senaste (och lite äldre) finns på Villae Mustela

Ett annat tips är väl att kolla på Krilles lista på spel han tycker är bra på Rollspelssmedjan och mina grannar på Legend.se Där har jag själv funnit en del intressant och givande...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag ska testa det där nöjet att skyta själv som Krille skrev om i sitt inlägg. :gremsmile:

Ta en titt på Millennium , som är ett fantasyspel som utspelar sig i en nutid där mytologiska och magiska varelser verkar i det fördolda. Det är inspirerat av Sandman, Harry Potter, Highlander och annan litteratur och film med övernaturliga inslag.

Jag skulle kunna rekommendera några av Krilles spel också, men det gör han själv och alla andra så bra ändå. :gremsmile: