Positivt första inlägg i forumet kompis!Buscha said:Usch, aj, blä. Det här var inte en positiv förändring! Det är bra att ni vill göra förändringar, men det här var inte bra.
Jag vill tillbaka till mer varma färger.
I princip är det bara färgerna och kantlinjer jag ändrat. Så din kritik mot övriga bitar gäller precis lika mycket hur forumet såg ut innan.RipperDoc said:Jag har inget emot rosa som palett, men utförandet just nu är inte alls bra. Dåligt matchande färger, blockigt, konstig typografi, halvfärdigt. Bättre att byta tillbaka där vi var och leka vidare med färgerna på egen hand. Det går alldeles utmärkt att jobba fram en färdig design och sedan lägga upp den, istället för att utsätta alla för alfa- och betatesterna.
Instämmer med detta.Brynolf said:Jag vill å det bestämdaste protestera mot urskiljbarheten av citatboxarna. I synnerhet vid varulvsspel är det väldigt kinkigt att det är tydligt vem som sagt vad. Just nu är det svårt att skilja citat från vanlig text.
Vad är det som gör det svårt? Är det att jag tagit bort de vertikala kantlinjerna?Brynolf said:Jag vill å det bestämdaste protestera mot urskiljbarheten av citatboxarna. […] Just nu är det svårt att skilja citat från vanlig text.
Är detta bättre?Eksem said:Det är vad jag reagerade på i alla fall, men något som kanske vore bättre vore att justera citat-texten så att den blir annorlunda. Mindre grad, kursiverad, annan färg, eller något sådant.
Ja! =)Dante said:Är detta bättre?Eksem said:Det är vad jag reagerade på i alla fall, men något som kanske vore bättre vore att justera citat-texten så att den blir annorlunda. Mindre grad, kursiverad, annan färg, eller något sådant.
Ja, mycket bättre.Dante said:Är detta bättre?Eksem said:Det är vad jag reagerade på i alla fall, men något som kanske vore bättre vore att justera citat-texten så att den blir annorlunda. Mindre grad, kursiverad, annan färg, eller något sådant.
I aim to please.Eksem said:Mkt bra!
?</div></div>Jarl said:Om jag får säga något så tycker jag att länkarna är lite väl framträdande, eftersom de är så fruktansvärt många. I princip allt är utom inläggstext är understryket. Skulle man kunna tänka sig att skippa understrykningen för länkmarkering (I know, konvention!), och istället låta dem markeras med typ:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>a.hover {background-color:#somekindofpink}</pre>
Ja, jag är med på problemet, min huvudinvändning är egentligen att det är så så många länkar att på t.ex. forumets förstasida är fler saker understrykna än inte. Det gör att länkmarkeringen tappar lite kraft och mest blir störig. Den bästa lösningen är nog att, om det är möjligt, stryka under de länkar där det kanske inte är så uppenbart att de faktiskt är länkar, samtidigt som andra länkar har en mer subtil markering. Exempelvis tror jag de flesta (pga konvention) förstår att rubrikerna högst upp (Forumlista, Mina saker...) är länkar eftersom de liknar en meny.Dante said:Jag vill gärna att man ser vad som är klickbara länkar utan att behöva fara över dem med pekaren. Tidigare var de klassiskt länkblå, men det tyckte jag var väldigt störigt och gav ett oroligt intryck.