Nekromanti Jag var först!!!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Varför? [ot][Ant]

"Har du ingen moddarflagga? Fast iofs, den syns väl bara på D&D-forumet kanske?"

Precis. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
På tal om porrfilmer med namn som är omskrivningar av riktiga filmtitlar skulle det vara king om någon gjorde filmen Fitta Nemo :gremwink:
Mina favoriter när det gäller kul titlar skulle nog vara baserade på Astrid Lindgrens verk, om inte annat så för chockeffekten det skulle få i svenska tidningar:

Pippa Trångrump
Ronja Rövdotter och rumpnissarna
Lotta på Pökargatan
Vi i Knullarbyn
Bröderna Lenstjärt (antagligen en gayfilm)
Mio min Mio (med riddar Kåto, och han har inte en klo av järn...)
Karlsson i baken

osv. Face it, Astrid Lindgren var en snuskkärring.

Feuflux

omjonasson.se
Re: 29 timmars köande...

...För övrigt blev jag (tyvärr) intervjuad av en kille från SVT med filmkameran i högsta hugg strax innan insläppet. Ska se om jag kan ta reda på om och när det sänds... Är lite orolig, eftersom jag såg ut (och betedde mig) som en zombie...

Det måste jag se! Du får skicka PM när du tagit reda på sändningstid. :gremlaugh:

Jag har f.ö. blivit filmad av polsk riksTV en gång (som åskådare till en musikgrupp), fick aldrig reda på om det visades på tv dock...

Two Towers såg jag 12 timmar efter premiären, dvs klockan 12 på dagen. Köade inte en sekund, en polare hade märkt att det var nästan heltomt i en halvstor salong så vi bara drog dit. Såg filmen före min kusin som tjatat i en månad om att han skulle se den före mig och berätta hela handlingen, han var helt knäckt. :gremlaugh: Vi funderar på att testa samma taktik den här gången också. Jag hatar köer.

kalcidis

Hero
I Fire de a Mus Mus tail, him tink a cool breeze!

Skulle ni kunna tänka er att köa utanför en biograf för att få biljetter och i så fall hur länge. Var går smärtgränsen?
Inte för att vara sarkastisk men en gång väntade jag och en föredetta tjej på att se en film i ca 25 minuter, tröttnade och gick hem till henne istället.

Varför är det sådan rush på att ha första biljetter? För mig kan det inte kvittar mer faktiskt.

Balderk

Swashbuckler

wo Towers såg jag 12 timmar efter premiären, dvs klockan 12 på dagen. Köade inte en sekund, en polare hade märkt att det var nästan heltomt i en halvstor salong så vi bara drog dit.
Detsamma gick i Umeå åtminstone till FotR, me3n jag tror det funkade till TT också. Fast då var det klockan två i största salongen. :gremwink:

/Balle

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Skulle ni kunna tänka er att köa utanför en biograf för att få biljetter och i så fall hur länge. Var går smärtgränsen?
Kanske en hel dag under förutsättning att det var nödvändigt för att över huvud taget se filmen. Nu kan jag istället köa i ett par minuter, upp till en halvtimme, beroende på folkmängden, och dessutom göra det inne i biografen. Så viktigt är det inte att se filmen först. Dessutom har någon annan redan sett den först.

/tobias

Storuggla

Champion
Re: I Fire de a Mus Mus tail, him tink a cool breeze!

"en gång väntade jag och en föredetta tjej"

En kis alltså?

Storuggla, jeflas

Azagthoth

Myrmidon

Först och främst så är det inte intressant om det är utomhus. Vilket begränsar det hela betydligt. Med gott sällskap kan jag säkert vänta i upp till en timme, men jag skulle aldrig få för mig att göra det ändå. Filmen går att se flera månader efter premiären, och om man har pengar och lust så går det att se filmen dagen efter och sedan gå varje dag tills man har suttit i biosalongen lika länge som folk har väntat utanför biografen för biljettsläppet.

Det skulle vara en helt annan sak om det rörde sig om ett begränsat antal visningar, då skulle motivationen öka betydligt. Ungefär som att köa till konserter, där varje spelning är en unik företeelse och dessutom går det sällan att tänka "jag går om tre veckor när det lugnat ner sig" eftersom rockband har en tendens att åka runt en del...

kefka

Hero
Köade en ungefär en timme nu iförmiddags, det var ganska lagom. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon

Haha. Fatta att jag ylade när jag såg det eller. :gremlaugh:

En annan gick hemifrån 18.30~ish och fick biljetterna kvart över åtta i morse.

Foggmock

Myrmidon
Re: allvarligt

Dels är det för att slippa spoilers i skolan dagen efter från de som såg den på premiären (brukar vara det enda på folks läppar), och dels för att jag vill se filmen så fort som möjligt. Inte först - så fort som möjligt.

Och sen är det jävligt kul med alla som är oförstående för att man orkar sig igenom en hel natt 'för att vara först' så jag brukar spä på det lite och verkligen leka fanatisk.

Foggmock

Myrmidon

Att köa personligen så är det kvällen och natten innan de släpps. Att köa tillsammans i skift med andra skulle jag antagligen klara en vecka kanske, om det skulle behövas (vilket det inte gör i lilla Kalmar, när vi fick våra biljetter så var i stort sett hela salongen full förutom 3-4 rader och de som fick sina först hade sutitt där sen tio på förmiddagen).

Själv fick jag platser på rad 4 från duken, från nästan mitten till nästan längst ut (jag norpade såklart platsen närmast mitten ^_^) på premiären och mitten-mitten-platser på de två visningarna innan (ja, jag ska på maratonet som börjar halv fem och håller på till tre på natten :gremlaugh:) så jag är på det stora hela riktigt nöjd. tre bra filmer på bio på raken för 200:- är ett kap, liksom. särskilt som jag inte sett någon av dem innan.

Det är helt enkelt förbannat praktiskt att köa. Det finns inga nackdelar. Ont i ryggen eller arslet och sömnlöshet är jag van vid, och det vägs upp hur lätt som helst av stämningen och de man är där med (behöver jag säga att vi spelade ETT PAR partier Fluxx? :gremsmile:)

Minimoni

Homelander
Re: Usch...

Grattis eller så, borde man väl säga?
Fär väl säga tack. Måste dock säga att det faktiskt inte var så farligt att vara uteliggare i sex dagar och nätter. Stämningen i kön var fantastisk. Det var bara de två första ensamma nätterna som var lite påfrstande.

Tzimisce som inte ångrar något

Minimoni

Homelander

Detta kom att innebära 29 timmars köande i sträck, för att bli nummer 12 att köpa biljetter. De framför oss i kön hade väntat 48-80 timmar...
Så få timmar... Det var väl inget!? Runt 130 timmar blev det ju för mig. Och då hade jag inga avbytare.

Tzimisce

Minimoni

Homelander
Hur orkar du sova 6 nätter utanför en biosalong för att få biljetterna till premiären ??
Jag är en mycket komplicerad existens. Jag och några vänner gav oss fan på att vi skulle vara först i år(i Karlstad vill säga) och det blev vi. Det som krävs är en massa sovsäckar och filtar.

Tzimisce

Minimoni

Homelander
Liten kommentar som inte har med ämnet att göra. Jag har börjat leta efter LotR3 på internet nu (förut har de funnits ute en månad innan premiären), utan att hitta den.
Konstigt... Jag hade filmen innan jag fick tag i biljetterna. Har dock valt att inte se den på datorn av många skäl.

Tzimisce

Minimoni

Homelander
Re: allvarligt

Premiären är bättre! Folket är bättre och därmed också stämningen. Man måste gå på premiären för att förstå att det är en helt annan känsla än att se den tre veckor senare.

Tzimisce

Minimoni

Homelander
Re: Att vara Först

Nyss undrade en bekant till mig om de som köat tänkt på att om de sitter längst fram i salongen så kommer de att se filmen flera nanosekunder före de som sitter lite längre bak...
nja. Jag valde faktiskt att sitta näst längst bak i salongen. Tror inte att någon är så entusiastisk som din vän tycks misstänka.

Tzimisce