Ymir
Liten kantbaron
Re: Alltså...
På det här forumet, och i samhället i stort, är det otillbörligt att uppmuntra tillolagligheter. Men attprata om olagligheter är något helt annat, och det är allt troberg gjort, vilket du också själv sagt. Därför har vi moderatorer inte ingripit och kommer förmodligen inte att ingripa i framtiden heller. Så vad är problemet egentligen?
- Ymir, ifrågasätter
Och vad du försöker säga är alltså att det gör mig förpliktigad att acceptera och älska denna marknadsekonomi, jag med? I think not.Tråkigt nog för dig lever du i en värld där planekonomin är i stort sett död. Det är jag mycket glad för.
Undvik gärna dylika omotiverade hot i framtiden då, det är inte som att troberg på något vis trampat på dig det minsta.Visst, i samma mening och avseende som "Gör du om det där så går jag till polisen." är ett hot. Det är inte vad som i juridisk mening benäms "olaga hot", och det är knappast vad flertalet människor skulle kalla ett omoraliskt handlande, men visst, i ordets egentliga mening är väl dylika utsagor också hot.
Återigen är det din åsikt och inte på något sätt allmängiltig för mänskligheten. Måste du tvunget pracka på mig den?Han har däremot berättat om hur han själv bedrivit olaglig verksamhet. Nu är ju detta förvisso en småsak som inte på långa vägar är värd att uppmärksamma, men lika smaklös för det.
På det här forumet, och i samhället i stort, är det otillbörligt att uppmuntra tillolagligheter. Men attprata om olagligheter är något helt annat, och det är allt troberg gjort, vilket du också själv sagt. Därför har vi moderatorer inte ingripit och kommer förmodligen inte att ingripa i framtiden heller. Så vad är problemet egentligen?
- Ymir, ifrågasätter