Nekromanti Jag vill göra en golem(inte elementaren)

DarkMystic

Swordsman
Jag har alltid velat göra en golem som Irongolem, claygolem och diverse tusen golems till. Jag snackade med en kompis som sa man använder nekromanti. Va menade han då? Tar man en turnerustning och slänger i 100kg dött kött? Om inte vad skulle man använda sig av då?

MovinGalt

Warrior
Jag med

Rent Nekromantiskt skulle du ju kunna ta en utkastare på 140 kg, göra till en något högre rang Zombie, (Typ Dödsrikets pansar passar). Sen täcker du hela honom i plåt, fäster lite spikar och taggtråd och *Dana!*. En splitterny golem!
Angående clay golem tycker jag att Jordgast känns extremt aktuell.

Annars är det ju inte så grymt komplicerat att 'uppfinna' egna vandöda. Lägg den på 5+ i rang kanske, ganska mycket str och tål, och sen kanske olika inriktningar på denna som man väljer när man skapar denne (olika sorters ingredienser). Som du sa, clay, Iron, meat kanske, frost, fire, poison...

/MovinGalt - inte ensam på forumet att älska Nekromanti

Kenzui

Warrior
hmm svårt men det går. man måste ha fantasi och en jä*la massa kunskap som RP. det skulle väll kuna gå om du då hade ett lik och en vanlig elementvarelse golem, men så satte du på liket en masa plåt kanske bara för skojs skull ett vapen, så at den har det permanent nu har du typ en dödsväktare ju men så tar du energierna från golem som vanligt när man gör en jordgast och slänger asså i energin i liket och en massa nekrotropiska filament såklart då skulle det ju kanske funka, men prata med SL om den saken och så måste det nästan vara ganska svårt att göra för den kommer att väga en del och det gör det lite svårare. förresten har du VN? det skulle nog underläta att förstå detta! hoppas det var till hjälp=) !!! bye. HA DET BRA!!!

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
I Mystik & Magi

... har jag för mig att det finns en effekt som heter något i stil med "animera föremål" eller nåt sånt. Den gör typ att en ledad metallkonstruktion kan röra sig, även om det är j*vligt svårutförd då det är ett filament per kg metall typ. Men det är en bra idé om man har 22 filament och inget bättre för sig på några dagar, så tar man bara en helrustning och animerar den. :gremlaugh:

En av mina spelare har två såna som dörrvakter... det tog tid innan han orkade genomföra en magnitud 22-ritual... för att inte nämna att man måste förkorta ett par gånger för att klara det... så på något sätt måste man "dela upp" rustningen, eftersom en ritual på magnutid 22 är nästan omöjligat genomföra, om man inte har typ... ja, 30-40 kongelat undanstoppade nånstans (för att sänka svårigheten på ritual-slaget) :gremtongue: *OBS! han spenderade typ en jävla massa tid åt att hitta och köpa kongelat innan han hade tillräckligt*

Sankt Creigh

Warrior
Re: Jag med

Jag ryser när jag läser det här.... :gremooo:
Vad hände med de ärliga duellerna levande man mot levande man !?!? :gremconfused:

// Creigh – Det var bättre förr..... :gremsmirk:

HerrBjörn

Warrior
Re: I Mystik & Magi

... har jag för mig att det finns en effekt som heter något i stil med "animera föremål" eller nåt sånt. Den gör typ att en ledad metallkonstruktion kan röra sig, även om det är j*vligt svårutförd då det är ett filament per kg metall typ. Men det är en bra idé om man har 22 filament och inget bättre för sig på några dagar, så tar man bara en helrustning och animerar den.
Det alternativt att man som nekromantiker med an massa
alkemi och anatomi lyckas mixa en människas kropp
med en massa metall och sedan ger han hud av tunnplåt och reanimerar som perkele så kan det nog gå..
Lär vara typ i klass med Rang 7-8 reanimation men varför inte?
Han lär ju behöva typ 1/2-1 liter kvicksilver och flytande järn/20kg kropp
och en massa annat jox för att lyckas men varför inte..
skulle vara coolt..
Samma sak med Clay-golem fast använd jord och tjära (budgetvarianten)
och golden-Golem kan jag knappt tänka mig vad det skulle kosta..

HerrBjörn

Warrior
Jo en bra idé Kenzui men vilken magiker kan reanimera
dödsväktare och frammana jordelementar??
Där snackar vi mäktig jävel...
Funderar på om man ska skissa upp en modell på detta med hjälp
av V&N- boken och en högst ärad spelledare...

DarkMystic

Swordsman
Och så hade Nekromantiker Glenn ett nytt jobb.

:gremgrin:Tack för alla tips alle sammans. Nu ska jag planera, klippa i papper och hitta en jävla massa hyggelmonster. Och sen är Mundana mitt, fast hur många elaka as har sagt detta hmmm.
Vad hände med de ärliga duellerna levande man mot levande man? /citat] Du martari är inte så populär :gremgrin:.

Sankt Creigh

Warrior

Nu snackar vi miiiiiche pengar...
Får nog spara så länge att din magiker kommer att avlida av ålder under tiden... :gremcrazy:

Sankt Creigh

Warrior
Re: Och så hade Nekromantiker Glenn ett nytt jobb.

Klipp och klistra du, dela gärna med dig av resultatet...

// Creighan – Lite på lyset

Cohen

Swordsman

...din magiker kommer att avlida av ålder under tiden...

Om han är nekromantiker kommer han säkert på något