Greatowl Passes Justice!
Vad gör man i en sådan situation? Som ex-militär utan någon anledning alls att tro att killen var något annat än en pirat kunde jag inte motivera att ignorera ett sånt hot. Jag tog därför fram mitt eget vapen (en relativt lågteknologisk automatpistol med helt vanliga blykulor) för att behålla en taktisk fördel. Jag gjorde det lungt och utan att rikta vapnet mot någon för att inte provocera mer än nödvändigt.
Tyvärr fungerade det inte och nykomligen grep genast efter sitt vapen. Jag tryckte mitt vapen mot hans huvud och han stelnade till med vapnet draget men inte riktat mot mig.
"Släpp vapnet"!
Vi blev stående så ett tag och jag kom fram till att om han hade några planer på att följa min order så skulle han gjort det för länge sedan.
Okej, här börjar galenskaperna. Nu vet jag inte allt för mycket om hur folk kommer bete sig i framtiden, men jag antar att de inte kommer stå med en pistol mot sin tinning och bara löka?
"Jag riktade om och sköt honom i axeln och retirerade genast mot utgången för att få litet avstånd."
Jepp. Här cementeras galenskapen på raken. Killen har tagit en kul ai axeln, och han vill slåss? Inte så att han vill skrika "Aj!", lägga sig ner och gråta och ropa på moderskeppet eller kanske, vem vet, försöka en fredlig lösning? Som att vifta vit flagg?
"Nu gick inte förhandlingarna så bra och när luften började tappas från nivån (för att understryka hans underläge) attackerade han skeppets centrala bränsleledning med sin svets, i syfte att spränga skeppet."
Om han inte redan skitit i det blå skåpet så gör han det där. För inget säger "vi kan lita på den här killen" som att han uppenbarligen inte har några självbevarelsedrifter, han kan inte uppfatta enkel taktik och han försöker sedan spränga skeppet vi alla är ombord på i luften (rymden?). Jepp, det är precsis en sådan kille jag skulle vilja ha ombord. Jepp. Spelar ingen roll hur viktig han var, han skulle antingen aldrig få sätta sin fot ombord eller spendera all sin tid fastsurrad vid lasten och aldrig släppas lös. Jag tänker inte kommentera er AI för AIs är notoriskt elaka.
"Mötet bröts för SL-kollektivet kunde inte tänka sig att fortsätta kampanjen med den nyintroducerade karaktären död. Han hade tydligen all information och kunskap som skulle leda oss vidare i handlingen."
Öh... okej. Rent metatänkande: "Jag har all info som behövs för kampanjen. Jag säger inte ett jota. Jag kommer aldrig att dö eftersom jag är den ende som kan informationen." Bara en tanke.
Spelar ingen rol om han hade all info, han hade den väl nedskriven eller något, i vilket fall som helst ska aldrig en ensam person ha all info och de andra ingen, det är ett recept på katastrof.
"Sedan mötets haveri har flera förslag av alternativ handling kommit från spelledarna. Alla på temat att låta nykomlingen överleva på något vis och gärna säkerhetschefen dö (eftersom han var så besvärlig för dem). Senaste förstaget var t.ex. att Säkerhetschefen skulle drabbats av en spontan hjärnblödning innan de dödande skotten avfyrats."
Besvärlig för dem? Tja, om man är besvärlig när man går enligt sunt förnuft så...
"Mötet bröts för SL-kollektivet kunde inte tänka sig att fortsätta kampanjen med den nyintroducerade karaktären död. Han hade tydligen all information och kunskap som skulle leda oss vidare i handlingen."
De var två? Och kunde inte improvisera något? Ni borde utöka antalet spelledare.
Storuggla, dömmer snabbt och många