@Ymir:
en bra och kortfattad Monster Manual! Kaskelotvalen är nog min favorit, även om dinosaurier alltid slår högt.
@Mekanurg:
som gammal Asimov-fantast (började med Stiftelse-trilogin på högstadiet och fortsatte sen med resten...) har jag också en böjelse för galaktiska imperier och futuristiska krigsherrar som rör sig "bortom gränsen".
Det var intressant läsning om ett framtidsspel som blev omodernt!
@Jocke Kofot:
Mutant var det första rollspel jag bläddrade igenom (hemma hos en kompis), utan att ha en aning om vad det var eller vad man skulle göra med det (jag var väl en 9-10 år gammal, i början av 90-talet). Men det var häftiga bilder!
Länken till Gestaltar Skiten var dessvärre bruten, så jag kunde inte följa ursprungsinlägget som födde ditt inlägg.
Isak Ströms artiklar ska jag kolla närmare på, eftersom jag spelat en hel del via Google Docs. Tack för tipset.
@solvebring:
intervjun med Anders Blixt var bra, men eftersom du skriver Min blogg är typexempel på hur man inte ska sköta en blogg, hur det är att ha en blogg helt i onödan osv. så jag hittar ingenting vettigt., så var jag ju naturligtvis tvungen att kolla in resten av bloggen också. Känns som om du har en bra blandning av artiklar och rena bildinlägg (får grymma Mike Mignola-vibbar av dom!), så en blogg helt i onödan tycker jag definitivt inte att den är.
@krank:
Transformers! Har själv börjat (åter-)samla dessa gamla artefakter i form av IDW-samlingsvolymerna, eftersom mina gamla original oftast är 1) trasiga, 2) ritade i, eller 3) en grym kombination utav de två föregående punkterna.
@w176:
jag läste Play Boldly... och kom att fundera på spel som belönar risktagande spelare. Jag är ingen erfaren rollspelare men Burning Wheels system dök upp omedelbart, där spelet belönar den som följer sina övertygelser (Beliefs) eller karaktärsdrag (Traits), speciellt om de försätter karaktären i knipa.
I övrigt tycker jag Gaming as Women fyller en väldigt viktig funktion i en spelbransch som även år 2012 många gånger kan kännas som 1982 när det kommer till synen på hur kvinnor ska porträtteras - vilket inte bara är pinsamt för spelmakaren utan även för mig som ska försvara valet av ett kanske i övrigt bra spel.
@DeBracy:
namnlistorna tycker jag var intressanta eftersom de avslöjar direkt mycket om temat i en värld, utan att man för den delen måste läsa en essä först.
@Magnus Seter:
jag surfade runt lite på bloggen och fann till slut The Altdorf Truth. Fiktiva nyhetspamfletter är alltid roliga att skriva/läsa, men jag skulle nog gärna haft bilderna i lite större format för det var lite svårt att läsa vissa av dom. Jag antar att dom är kopplade till vissa spelsessioner?