Nekromanti Jag vill resa hem till dig och speltesta mitt spel

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tack för inbjudan, men jag har ingen möjlighet att ta mig till Karlstad då.

Björn den gode

Swashbuckler
Nu har vi snackat ihop oss, och kommit fram till att inom den närmaste tiden så är det nu på Lördag den 22a som skulle passa. Som om det inte är för kort varsel så är du mycket välkommen då. Sen är vi ju då två personer och skulle behöva någon till men det verkade ju finnas gott hopp om det här på forumet, Måns, unfair? Om ingen av dessa herrar kan så kan jag eventuellt hitta en tredje annorstädes men boka inga biljetter innan vi fått en tredje bekräftat.

Är det en dålig dag / för kort varsel så går det säkert att hitta en annan helg senare i höst, men de närmaste 3 helgerna efter denna är redan uppbokade.

Unfair

Hero
Björn den gode said:
Nu har vi snackat ihop oss, och kommit fram till att inom den närmaste tiden så är det nu på Lördag den 22a som skulle passa. Som om det inte är för kort varsel så är du mycket välkommen då. Sen är vi ju då två personer och skulle behöva någon till men det verkade ju finnas gott hopp om det här på forumet, Måns, unfair? Om ingen av dessa herrar kan så kan jag eventuellt hitta en tredje annorstädes men boka inga biljetter innan vi fått en tredje bekräftat.

Är det en dålig dag / för kort varsel så går det säkert att hitta en annan helg senare i höst, men de närmaste 3 helgerna efter denna är redan uppbokade.
Jag har ett möte kl.12-13 i Armagedons lokal i Borås men utöver det så är dagen ledig för min del. Vart spelar vi?

Mogger

Hipsteranka
Jag ska få spela mitt eget Daemon på lördag, och dessutom få dricka öl under tiden, så jag måste passa.

Unfair

Hero
Genesis said:
Okej, med Unfair är vi fyra totalt, så det borde ju räcka. Tid och plats?
Mitt förslag är i Borås, där har jag tillgång till bra lokal, plus att jag inte har bil. Men om någon har en bra plats i Göteborg så kan jag komma, inte lika många timmar bara då det kommer ta mig 1.5-2.5h att ta mig hem efteråt och jag inte gillar nattbussar.

Jag kan som sagt när som efter 13. Blir det i Göteborg så räkna med att jag kan först 15:00.

Genesis

Ni dés ni maître
Borås eller Göborg är mig egalt, eftersom jag ändå kommer långväga ifrån.

Sodivra

Champion
Genesis said:
Borås eller Göborg är mig egalt, eftersom jag ändå kommer långväga ifrån.
Jag, som kommit in i den här tråden alldeles nyss, ser mig som deltagare i mån av lust och praktiskhet från de andra.

Jag ser en krock här i att jag har ett eget spelmöte till klockan 1800 hemma i Göteborg, så jag kommer antingen extra sent till Borås, eller släpar med unfair till ett sent pass i Göteborg.

Kanske ska du, jag och Måns spela på söndag förmiddag istället? Skulle det funka för dig, Måns?

Mogger

Hipsteranka
Arvidos MC said:
Kanske ska du, jag och Måns spela på söndag förmiddag istället? Skulle det funka för dig, Måns?
Lillkillen ska på träningscup. Jag har generellt svårt att få tid på helger, det är mycket enklare med en vardagskväll. Om det inte är onsdagar. Och gärna med två veckors förvarning. :gremsmile:

Unfair

Hero
Ska jag vara så fräck att jag säger Borås kl13:30?

Jag skulle hur som helst behöva gå förbi föreningen och dubbelkolla så att det inte är andra rollspelsgrupper som bokat upp båda rollspelsrummen. Men det är ovanligt att mer än två vill spela i lokalen samma dag och tid, så stort är inte föreningen, eller rollspel för den delen.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag kommer nu att anta att det är Borås 13:30 som gäller, tills jag hör något nytt.

Vi har inte hört från Björn den Gode på ett tag, vilket väl är problemet. Björn? Hallå?

Genesis

Ni dés ni maître
Och vad ska vi spela, förresten? Tråden handlade ju från början om Roteln, men med all den positiva respons jag fått på Döden är svart av kval (tidigare Vampire: the Genesis) så har jag fått en riktig entusiasmboost för det spelet och skulle gärna rida på den och få in ett par speltest och sedan släppa spelet.

Vad säger ni, skulle ni vilja prova det, eller kör ni hellre Roteln? Det verkar ju som att vi bara blir tre (om Björn hittar tillbaka till WRNU), så ett spelledarlöst spel kanske vore på sin plats?

Och om Björn inte dyker upp, går det att spela ändå, typ på lördagkvällen med Arvid eller med sistaminutenragg?

Unfair

Hero
Väldigt bra frågor där. Jag kan personligen inget om spelen så jag får nog säga att jag kan tänka mig att spela vilket som. Sedan angående spelare så skulle det ju inte vara fel ifall vi blev mer än tre. Jag ska se om jag kan få tag på någon.

Var förresten nere på föreningen, ser inte ut som att något av de två rollspelsrummen är bokade så det finns risk att vi blir ensamma. Ingen nackdel precis, man slipper ju höra konstiga ljud genom väggarna :gremwink:.

Björn den gode

Swashbuckler
Win-Win

Ifall någon tvivlat så kan jag meddela att Genesis är en mycket trevlig person och att spelkvällen här blev väldigt lyckad, detta trots att jag själv hade gått och blivit tokförkyld. Så jag hoppas att resten av Sverige tar chansen och hakar på detta generösa erbjudande av en av Sveriges ledande speldesigners :gremsmile:

Unfair

Hero
Re: Win-Win

Håller med. :tekopp:

Och om det blev någon bra sammanfattning till slut av mötet/spelet så vill jag gärna läsa den, hade lite bråttom iväg i slutet kände jag.