Nekromanti Jaha...

Fanatic Assasin

Veteran
.. det var ju skit längesen jag var aktiv här på forumet och det är tråkigt att se att man fortfarande diskuterar vissa urtjatade grejer typ DoD6 vs resten. Men men, eftersom alla som har nya DoD givetvis vill ha mer material har jag slutligen bestämt mig för att prova på det här med hemsidor. Sidan är ju rätt amatör mässig men det fins ändå (och kommer att komma) en hel del material, endast till DoD6. Adressen är: http://zwap.to/svultnasvinet/ och sidan går även finna bland Rollspel.nu´s länkar(givetvis under kategorin DoD)
Eftersom jag inte är särskilt aktiv på forumet skulle jag vilja att eventuella komentarer och liknande skickades till mig på adressen som står att finna på sidan.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"

Sereg_UBBT

Swashbuckler
kommentarer

<LI>Använd <B>inte</B> å, ä eller ö i fil eller katalognamn. Använd heller inte mellanslag. Http stödjer inte något av detta.

<LI>Svårt att läsa vad det står på länkarna, blå text gör sig inte bra mot svart bakgrund.

<LI>Det är inte alla som har <font face="Tempus Sans ITC">Tempus Sans</FONT> installerat på sin dator.

<LI>En enhetlig design på alla sidor vore trevligt, som det är nu har en del sidor svart bakgrund och vit text medans andra har grå eller svart bakgrund och röd text.

<LI>Till sist: särskrivning är det värsta som finns! Det heter till exempel <I>alvmagiker</I> och inte <I>alv magiker</I>.

BoGGiT

Veteran
Mer kommentarer

Jag måste säga att jag gillade sidan!!!
Visst, den innehöll mindre fel, som Sereg påpekade, men jag tyckte ändå inte att det var speciellt mycket särskrivning (som även undertecknad avskyr). Keep up ze good wörk!!!

//BoGGiT

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: kommentarer

Håller med föregående + att du bör rätta särskrivningen i menyn direkt. Närvaro lista skrivs närvarolista. För övrigt så gör den totala avsaknaden av illustrationer att besöket blir rätt tråkigt och enformigt. Layouten är tafflig och rörig. Dessutom, om du ska klaga på att inget nytt dyker upp i forumet så kanske du ska satsa på att skapa en sida som vi inte har sett tusen olika versioner av förut. Till sist så borde du lägga upp sidan någonstans där vi slipper dessa jä**a pop-up fönster.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Håller med...

...pop up fönstren är ruskit jobbigt, sidan har en hel del som bör fixas till, men som du själv sa:
- "Den är rätt amatörmässig", så med denna kritik och kanske lite jhjälp blir det där nog bra. Och ta inte alla denna kritik så hårt, det är till för att din sida skall bli mer intresant och få fler besökare.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Hygglo

Veteran
Varför?

Varför låter du så rätt "Sagoberättaren" vara ett ord men inte närstridsvapen? Jag förstår inte varför folk delar på ord! Det är ju bara att säga högt för sig själv, säger jag "näsrstids vapen", eller "närstridsvapen"? Jag säger det nog som ett ord... men ska jag då dela på det eller inte? Men sammansatta ord har jag lärt mig i skolan! Aha! Det blir ETT ord! Och sedan är det lite mer... Layouten kom som ett spjut genom bröstkorgen, fixa till den, dissa frames, tabeller är mycket snyggare och ha inte svart bakgrund och vit text, det passar inte till ändamålet, gärna lite mer bilder och snyggare logga... Tack fr mej.

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif

Azagthoth

Myrmidon
Re: Varför?

Taskig ton. Speciellt när den kommer från någon som har problem med att läsa instruktioner.

Eftersom jag inte är särskilt aktiv på forumet skulle jag vilja att eventuella komentarer och liknande skickades till mig på adressen som står att finna på sidan.

Den där massan text skulle jag tolka som en uppmaning att skicka förslag, kritik osv via mail.

Det går alldeles utmärkt att ge kritik på ett mindre nedlåtande sätt.

/Azagthoth

Re: kommentarer

Om du behöver bilder för att hålla fast ditt intresse vid en sida längre än några sekunder så säger det nog mer om dig än om sidan....

/Gloria Excelsior