Tja, jag påbörjade skrivandet av en kampanj i japansk feodal miljö en gång för länge sedan, till DoDs regelsystem, och gav den namnet 'Demonernas Port', efter Kurosawas film med samma namn. Denna kampanj blev förvisso aldrig färdigskriven, men när jag började spela Eon med en ny spelgrupp redigerade jag kampanjen kraftigt och skrev klart den, och byggde om den en smula så att den passade perfekt att spelas i Mundanas östligaste delar - Alarinn och Tokon, närmare bestämt. Resultatet blev väldigt, väldigt lyckat - en djup och genomtänkt kampanj, om än kanske inte så 'low' som du verkar vilja ha det. Likväl, även om kampanjen inte är nedskriven skulle jag, om du är intresserad, kunna berätta mer om den för dig. Jag bifogar de rester som finns kvar av den gamla ofärdiga DoD-kampanjen (som dock bara utgör grunden till det som senare blev 'Demonernas Port'), så kan du ju se om du tycker det verkar vara något intressant. Det är dock inte low, som sagt var. Hade nog gått att få rätt low, dock.
När jag skrev 'Demonernas Port' var jag tungt inspirerad av 'Nanso Satomi Hakkenden, en japansk litteraturklassiker från Tokugawa-shogunatet som även finns som anime (en riktigt bra sådan), under namnet 'Hakkenden'. Även denna hade jag kunnat berätta om för dig, om du är intresserad, men det är genuin japansk sago-fantasy, och inte i närheten av 'low', det heller.
Annars hade jag nog kunnat tänka mig att ge andra kampanjuppslag också, jag har insupit en jävla massa jidai-geki-media i mina dagar. Jag pratar helst via chatt (ircnet-kanalen #rpg.se), dock, men jag tål privata meddelanden också. Skicka dock inte till min mejl, den är övergiven.
- Ymir, som för tillfället är jävligt tänd på "Blade of the Immortal", och erbjuder sig att hjälpa till med kampanjspåning om intresse finns.