Rising
Vila i frid
Om japaner har ett kort och intuitivt ord för "den nya TV-serien" så skulle jag gärna vilja höra det.
Det skulle inte jag - The Eye är nämligen inte det minsta japansk. Däremot är den en bättre film än Ringu, Dark Water och Ju-On tillsammans.Du har egentligen de bra japanska skräckisarna där (alltså Ringu och japanska Dark Water). Möjilgtvis skulle jag slänga dit The eye, men den är rätt långdragen mot slutet.
Kul att se att de enda inlägg du gör nu för tiden är besserwisserinlägg.Det skulle inte jag - The Eye är nämligen inte det minsta japansk.
Precis.Jag tycker det är rätt okej att suga om jag gör mig förstådd.
Det är helt okej att berättiga användandet av ordet "manga" av den anledningen.Manga är kortare än "japansk serie". That's all.
Jo, jag vet. Men från en väldigt skadad västsynvinkel så kallar jag inte serier av japansk tecknarstil som läses baklänges för "serieblaska". Sällan de är "blaskor" också, oftast i pocketformat.Det är en vanlig serieblaska. Vanliga serieblaskor kallas dock "manga" av tre sorters personer:
"Graphic novel", heter det.Men eftersom "comic" på samma sätt är kortare än "amerikansk serie", så måste du i konsekvensens namn kalla watchmen, preacher och sin city för comic, annars är du både inkonsekvent och ointuitiv, och därmed en bajshjärna.
Viktigpettrar och risingfrustrerande människor, ja. Akademiker, nej. Akademiker är tvärtom mycket konsekventa, annars kan de inte disputera varandras teser och då funkar inte akademikervärlden.Det är just sånt här som är utmärkande för akademiker, viktigpettrar och alla de människor som gör mig så frustrerad att jag är nära att explodera.
Det är också väldigt, väldigt akademiskt.Att överreagera och bli helt oförnuftigt arg på oförnuftiga människor, det är något av det mest risingska som finns.
Jag korrigerade ett relevant sakfel. Synd att du tog illa upp.Kul att se att de enda inlägg du gör nu för tiden är besserwisserinlägg.
Jaså? Vilka frågor om animerad film är det jag har undvikit att svara på? Vem ställde dem?du undviker att svara på frågor angående animerat
...nja. Termen "anime" används mest av diggare och hobbyaktiva japaner. Gamla gubbar och tanter - samt oinsatta japaner i allmänhet - kan ofta bara säga "manga" eller kanske "terebi manga" (TV-manga) om de vill vara extra tydliga.det egentligen heter Anime (Oavsett om det är film eller TV-serie).
Det är inte direkt så att det inte förekommer att folk kallar frankofona serier för BDEller tycker du att Tintin är en "bédé"?
Åh, jag är övertygad om att sådana finns. Men jag förstår inte varför du nämner det för mig.Det är inte direkt så att det inte förekommer att folk kallar frankofona serier för BD
Illa upp? Näe, inte direkt för min skull. Jag tycker bara det är synd är att du slänger bort din tid på vissa inlägg när du kan säga mycket vettigare saker.Kul att se att de enda inlägg du gör nu för tiden är besserwisserinlägg.
Jag korrigerade ett relevant sakfel. Synd att du tog illa upp.