LordTengel
Swordsman
Tar mig friheten att citera följande, i mitt tycke, extra intressanta stycke från Nallos senaste uppdatering på Neogames blogg:
Jag hoppas däremot att man fortsätter att trycka på de många olika möjligheter som Mundana erbjuder, och att Absalon blir just ett exempel på hur en äventyrsplats kan vara uppbyggd - inte ett självklart fokus för hela spelet.
Min nyfikenhet på Eon IV växer - tack för det, Neogames!
Tydligt fokus på en del av Mundana, alltså. Vad tror vi om detta? Min spontana känsla och förhoppning är att detta presenteras som en lämplig startplats för nybörjarspelare, och att staden och landsänden därför får en fyllig, nybörjarvänlig introduktionstext. Om så är fallet tror jag att det kan vara till stor hjälp - att det sedan blir ett dragplåster för Jargienmodulen är väl en möjlighet som jag förstår att skribenterna tar vara på.Absalon och Jargien:
Okrana med staden Absalon kommer ligga i fokus i Eon IV. Denna plats där avskum, lycksökare och äventyrare samlas på gränsen till vildmarken är en perfekt äventyrsstad. Det är dekadent och med många fraktioner både bland de förmögna och i den undre världen och alla är de pjäser i ett evigt spel.
Faktum är att när jag skulle beskriva Jargiska kejsardömet för mina spelare så sade jag "Game of Thrones kombinerat med I Rosens namn".
Jag hoppas däremot att man fortsätter att trycka på de många olika möjligheter som Mundana erbjuder, och att Absalon blir just ett exempel på hur en äventyrsplats kan vara uppbyggd - inte ett självklart fokus för hela spelet.
Min nyfikenhet på Eon IV växer - tack för det, Neogames!