Ser bra ut. Nu måste jag först bara komma över att huvudrollerna spelas av Dylan från 90210, Sam Gamgee, och Bill Cosbys tandkrämsgrabb. o_0
Oroa dig inte för det, de gör ett väldigt bra jobb. Det är ingen glitterframtid, det är antagligen en av de skitigaste TV-serier jag sett, och de gör sina roller bra.
TV-serien är bra, tidvis mycket bra, men den har ganska lite att göra med originalet. Se den för dess egna meriter så kommer du nog att uppskatta den, men se inte den som en filmatisering av serien.
Ändringar?
Bakgrundsstoryn är helt ändrad. Kurdy är svart (normalt sett skulle jag inte se ett problem i det, men med tanke på Kurdys inställning i serien blir det lite fel). Stämningen är mer postapokalyps och mindre återhållsam dysterhet. Det är mer "organisationen för att återställa civilisationen" än Jeremiah och Kurdys rätt planlösa strövtåg.
Om man ska jämföra den med serier så skulle jag säga att det är mer som en blandning av Jeremiah och Horacio Altunas dystopiska serier om den lille mannen med den buskiga mustachen (kommer inte ihåg namnet på dem).
Men, som sagt, se den för dess egna meriter, den är bra.