Nekromanti Jeremiah-Wastelands

Krellh

Warrior
Mja, sådär vansinnigt ordinärt är det ju iofs inte - skadesystemet exempelvis har ju i princip inga som helst likheter med ordinärt D20. I Jeremiah kan faktiskt en enda träff från en vanlig låglevels dussintomte vara dödlig :gremsmile:
Fast i övrigt är det nog same old, iaf enligt vad jag minns. Jag sitter inte hemma nu, så jag kan inte pinna över till bokhyllan för att kolla.

Men buggigt är det, på sedvanligt Mongoose-manér. Det är nog faktiskt det absolut buggigaste D20-spel jag någonsin haft det tveksamma nöjet att läsa :gremwink:

Big Marco

Läskig
Mongoose + buggar = sant

Jo, jag läste att Jeremiah räknas som ett av de buggigaste spelen någonsin, i jämn kamp med Conan v1 (också från Mongoose...). Till och med DoDT är ett under av korrekthet i jämförelse.

Usch, jag gillar verkligen inte buggiga spel.

G

Guest

Guest
Re: Mongoose + buggar = sant

Alla spelföretags spel innehåller buggar, mer eller mindre... Frågan är om man är villig att reparera dom, och det tycker jag Mongoose är bra på...

Jämför det med de flesta svenska rollspelsproducenter så...

Krellh

Warrior
Re: Mongoose + buggar = sant

Problemet med Mongoose är att dom verkar ha ett gäng olika människor som skriver böckerna utan att någonsin prata med varandra. Sen när grejerna väl släppts har dom ytterligare en människa som skriver erratan, utan att prata med nån annan och därmed säger emot allt och alla. Sen har dom ytterligare en snubbe som svarar på frågor om buggar och errata - och givetvis har inte han heller pratat med någon annan, så han fortsätter trenden med att säga emot allt och alla. Summa summarum är Mongoose en bunt människor som var för sig skriver väldigt bra saker, men eftersom dom aldrig någonsin kollar av med varandra så blir det buggar, buggar och åter buggar.

Tur i oturen är att detta bara verkar gälla på regelfronten, och eftersom jag tokvägrar att använda D20 så gör det mig inte så fasligt mycket :gremlaugh:

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Skakar liv i denna gamla tråd.

Okej, det är ett buggigt RPG. Vad jag dock undrar är: hur mycket av stilen och världen från Hermanns serie finns kvar i spelet? Vad förväntas rollpersonerna göra?

Känns ju som att det borde kunna bli en cool setting av det här.