Nekromanti Jericho - en tv serie till inspiration för rollspe

Eagle

Swordsman
Hej!

Såg på pilotavsnittet till tv serien Jericho igår. Det handlar om en liten småstad i Kansas och hur de blir isolerade från omvärlden när stora delar av USA utsätts för en omfattande kärnvapenattack mot massor av städer. Det var intressant att se hur massor av människor började frukta vad som hänt utan att riktigt veta eftersom tv och radio inte längre fungerade. Hur människor beter sig när det inte finns några kommunikationer. Rekomenderar seriern för rollspelare, bra inspriation till äventyr

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
FYI...

Jericho (och Heroes) kommer för övrigt att visas på TV4 under nästa år. Yay! :gremsmile:

Duddmannen

Hero
Fyran och serier...

Låt mig gissa:

Seriestart klockan 15 tisdagar.

Efter fyra avsnitt flyttas visningen till klockan 01.30 torsdagar för det var för få som tittade.

Sedan ny flytt till 02.45 söndagar (egentligen måndagar då) för att slutligen läggas ner.

Kanalen skyller på för låga tittarsiffror.

Ett år senare köper TV3 eller Kanal 5 serien för tio spänn och DÅ kommer den att visas fullt ut och få sin publik.

/Dudde - som INTE glömt fyrans misshandel av Buffy och Angel...

EchonCique

Hero
Reklam

Förstår inte hur någon ids kolla på serier på tv överhuvudtaget, med tanke på den enorma mängd besinningslöst urbota korkad reklam som dyker upp en gång var 20:e minut. Minst.

Amerikanska tv-serier har episoder som är nere på 42 minuter i genomsnitt nu, men de sänds som entimmes episoder på TV. 18 minuter reklam under denna timme. Det vill säga 30% av den tid man sitter framför tv'n för att kolla på en serie går åt till reklam.

Och Buffy sänds mitt i nätterna nuförtiden på femman, är det så mycket bättre? :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Flyttat ifrån rollspelsforumet...

...då diskussionen mer kommit att handla om reklam och tv än rollspel.

Arfert

Facit
Re: Fyran och serier...

HAHAHA ... såååå sant... ingen kan misshandla och döda serier som TV4!

Arfert

Facit
Re: Reklam

men snälla, det är väl typ femte gången femman sänder hela buffy-serien... så det är inte så konstigt att dom flyttat den till natten...

ser det mest som en service till gamla nattjobbande fans och nattugglor

EchonCique

Hero

men snälla, det är väl typ femte gången femman sänder hela buffy-serien... så det är inte så konstigt att dom flyttat den till natten...
Jag är snäll ja, tack!

Och hur skall jag hålla koll på vilken gång i ordningen som en dålig serie visas på svensk tv? Det är inte som att det finns litet utbud av dom, eller att de inte dominerar utbudet i reklamtv-kanalerna precis..

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Yyy said:
[…] hur skall jag hålla koll på vilken gång i ordningen som en dålig serie [Buffy] visas på svensk tv?
Då… då… dålig?! Buffy!?

:gremshocked:

*Går och lägger sig ner en stund för att få bort flimrandet framför ögonen och snurrandet i huvudet*

Duddmannen

Hero
Ja just det! [ANT]

Hade nästan glömt den stackars serien! Den var ju först av de som fick lite orättvis behandling. Den visades väl inte heller klart?

Arfert

Facit

ja jag känner som dig, Dante.. är också i CHOCK!!!! Buffy? Dålig? WTF!!!???

Vi pratar ju om en av de mest välskrivna "underhållnings-TV-serierna" någonsin, om man tittar bortom ytan.

G

Guest

Guest
Re: Ja just det! [ANT]

Nope, dom visad säsong 1 och 2. Sen Slut... Men den kanske kommer på TV4 Plus eller TV4 Film eller TV400 eller TV4 Gold eller TV 4 Fakta.... Eller..... Äsch, orkar inte mer...

Själv har jag alla avsnitt på datorn, så jag är nöjd...

Troberg

Sinister eater

Ingen serie har nog någonsin förtjänat sändningstiden 02.45 - eller när det nu var - bättre än Lexx.
Du hädar! Lexx var en av de bästa SF-serier som gjorts, en lysande parodi på hela koncpetet.

Troberg

Sinister eater

*hostFireflyhostBabylon5hostAngelhostharkel*
Du glömde Farscape, som klipptes abrupt med en "To be continued...". Det var inte förrän efter en tittarstorm som de gjorde en avslutning till den.

Rosen

Myrmidon
Re: Ja just det! [ANT]

Den var ju först av de som fick lite orättvis behandling.

Nejdå; de garotterade Star Trek: TNG (sändes vardagar kring lunch och ihop med barnprogrammen) flera år innan Kanal 5 resurrectade den. Runt '96 gjorde de sedan sitt yttersta för att ta kål på Sailor Moon.

--
Åke