Nekromanti Jiffypåsar billigt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
På förekommen anledning behöver jag köpa c:a 30 stycken jiffypåsar eller liknande som fixar att transportera More than Humanböcker. En bok mäter ungefär 170*240*16mm.

Clas Ohlsson har de kiffypåsar, och jag tänker att de där som kostar tolv spänn styck borde kunna funka.

Men; på torsdag ska ju jag åka och lämna More than Humanböcker till SF-bokhandeln (yay!), och jag har då möjlighet att dyka in även på andra ställen.

Så, var i Stockholm, om vi tänker gångavstånd i gamla stan eller från nån station längs pendeltågslinjen som går ner till Nynäshamn, köper man billigast jiffypåsar med önskad storlek?

Måste inte vara jiffypåsar ska sägas, om nån har bättre förslag på transportmedel.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Är MTH tungt? Jag fick Svavelvinter packat i jiffypåse först, bokens hörn hade blivit helt sönderslagna i transporten. (Fria Ligan skickade en ny ersättningsbok direkt, kudos!)

krank

wilper said:
Är MTH tungt? Jag fick Svavelvinter packat i jiffypåse först, bokens hörn hade blivit helt sönderslagna i transporten. (Fria Ligan skickade en ny ersättningsbok direkt, kudos!)
Mjukpärm (nu hatar Dante mig) och definitivt inte lika tungt som Svavelvinter... =)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Mjukpärm (nu hatar Dante mig) och definitivt inte lika tungt som Svavelvinter... =)
:gremcry:

Hur svårt kan det vara: »Pärmarna« är de hårda kartong- eller träskivor som kläs med ett pärmöverdrag. Finns det inga skivor, finns det inga pärmar.

Och bara för det tänker jag inte tipsa om min jiffypåsekrämare!

krank

Dante said:
Meh! Bara för att jag inte mindes vad det hette när det inte heter mjukpärm när jag skrev inlägget. Som du ser visste jag mycket väl att det inte heter mjukpärm... Jag kom bara inte ihåg vad det egentligen heter.

Nåja, jag överlever nog. Har ändå ärenden till Clas Ohlsson så =)

Dimfrost

Special Circumstances
krank said:
Dante said:
Meh! Bara för att jag inte mindes vad det hette när det inte heter mjukpärm när jag skrev inlägget. Som du ser visste jag mycket väl att det inte heter mjukpärm... Jag kom bara inte ihåg vad det egentligen heter.

Nåja, jag överlever nog. Har ändå ärenden till Clas Ohlsson så =)
"Omslagsbok".