KH Jih-puns hjältar: Samurajer i KH

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,016
Undrar bara, varför tycker du det?
Jag gillar fantasy och tycker att hästen är ganska framträdande i Ereb. Hade det då inte varit coolt med något annat på en ö långt bort. Kanske flygödlor som i Mercinario.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,789
Location
Ereb Altor
Behöver du ens fråga ;)

View attachment 17237

Även dessa (även om Nausicaää alltid är bäst på allt)
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,387
Location
Stockholm
Gillar oxå idén om stora monster att tillbe i brist på Gudar
Som skrivit på sid 4:a, är jag av den personligen åsikten att vi bör återanvända flertalet av gudarna i KH:s grundbok för Jih-Pun m omnejd, möjligen under alternativa namn men med samma roll.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,387
Location
Stockholm
Vi vet ju att djurfolk finns, men något som slog mig när jag såg den här bilden är att KH har ju djurfolk, men hur ser det ut med växt folk? Och om det finns, skulle växtfolk med orkidé-huvuden se väldigt snyggt ut i kimono:


ArtStation - Feudal Japan-The Shogunate



från ArtStation | Rok submission on Character Design, om ni vill se enskilda bilder på figurerna så följ länken.
Insåg nu att jag glömde kommentera att eftersom KH kör med blandkulturer/eror (ex. människor i gotisk helrustningar vid sidan av babyloniska minotaurer med hakebössa) så borde ju också Jih-pun vara någon typ av blandning av olika eror och Japan med andra länder, här har vi ett exempel på samuraj japan blandat med afrikanska kulturer.
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,813
Växtfolk kan definitvt finnas.

Det är ju snarare kulturer än epoker som är blandade i KH. Hakebössa och plåtrustning är ju samma teknologinivå.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,387
Location
Stockholm
Det är ju snarare kulturer än epoker som är blandade i KH. Hakebössa och plåtrustning är ju samma teknologinivå.
Tänkte mer stilmässigt än teknologiskt, för babylonsk still är en väldigt annan era än gotisk still.
 
Top