I en tråd strax nedanför skrev jag om ett biotechpunk-rollspel som fokuserar på attityd, stil och personlighet snarare än på muskler och stora vapen. Jag har nu skrivit ihop en liten inledning till spelvärlden. Om någon eller några orkar läsa igenom den (den är fyra eller fem A4-sidor lång) och ge kritik, idéer osv. skulle jag vara mycket tacksam. Introduktionen är skriven som om en så kallad Adam, en generation av genetiskt modifierade ungdomar, själv berättar den, varför den är en aning talspråklig. Tycker ni att det funkar och ger en viss atmosfär och hum om hur spelet kommer att se ut, eller blir det bara komiskt (på fel sätt)?
Jag skulle vidare vara tacksam för alla sorters idéer och förslag på vad som kan ha hänt teknologiskt (främst inom området bioteknik och genetik) och samhällsmässigt i världen från nu till år 2043, då spelet är tänkt att utspela sig.
Texten finns som en bifogad word-fil. Om det inte funkar att titta på den så skriv en tråd här så ska jag ordna det på annat sätt. Love is love is
sinisa
Jag skulle vidare vara tacksam för alla sorters idéer och förslag på vad som kan ha hänt teknologiskt (främst inom området bioteknik och genetik) och samhällsmässigt i världen från nu till år 2043, då spelet är tänkt att utspela sig.
Texten finns som en bifogad word-fil. Om det inte funkar att titta på den så skriv en tråd här så ska jag ordna det på annat sätt. Love is love is
sinisa