Nekromanti Jobba natt

Dilandau

Myrmidon
Jag jobbar ofta natt. Slutar framåt 4-snåret på morgonen. Av någon anledning brukar det bli massa dötid. Det går jäkligt snabbt att surfa igenom alla sajter man brukar besöka, så nu behöver jag tips. Hur får jag tiden att gå? Vilka måste-besöka-sajter finns det där ute?

Hilsen,

Foggmock

Myrmidon
www.bash.org - en sida för att skicka in IRC-citat. Inte alltid sådär hejdlöst kul, men det försvinner lätt en timme om man inte passar sig.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Mer!

Om du vill ha liknande sidor som Foggmock rekomenderade har du warpdrive.se och tjuvlyssnat.se också.

Feuflux

omjonasson.se
OnlinespelSpam

Finns det java och flash på jobbdatorn (och om det inte finns, får du installera det)? Är svaret ja så finns det ju en hel del spel att grotta ner sig i.

Alfapet - Frågan är väl om det är folk online att spela mot klockan 4 på natten... När jag jobbade på telia för 2 år sedan var det jättepoppis bland jobbarkompisarna iaf. Själv suger jag...
Addicting games - Forumets favoritlänk när det kommer till flashspel.
Ebaumsworld - Mer flash.
Orisinal - Supercute!
Shockplay - Okej, man får spela en halvtimme per dygn som gäst. Annars måste man pröjsa. Dvs man spelar inte mer än en halvtimme...
Pictionary - :gremsmile:
Jippii - Massa multiplayer-spel.
Adult games - Inte worksafe för fem öre. Gå inte hit! Snusk! Fast Rising borde spela Booty Call-liren för det är ju värsta solospelet. :gremlaugh:
Ollo.net - Pysselavdelningen dräller av spel.

Storuggla

Champion
Wikipedia! Det finns alltid något kul där, och wikipediasurfning är ballt. Man tar en artikel, och sedan går man vidare från en länk i den och så fortsätter man tills man inte förstår hur man kom dit. Och så lär man sig saker!

Storuggla, morgonrocksboogie

thark

Hero
Bifalles.

Wikipedia är fanimej den farligaste drogen... ehum... den bästa siten på nätet. :)

Dewil

Skrivbordsgeneral
Wikipedia! Det finns alltid något kul där, och wikipediasurfning är ballt. Man tar en artikel, och sedan går man vidare från en länk i den och så fortsätter man tills man inte förstår hur man kom dit. Och så lär man sig saker!
Eller så öppnar man svenska Wikipedia och skriver!

Dewil

Foggmock

Myrmidon
Fruktansvärt lärorikt att "surfapedia". Man öppnar alla nyckelord man är nyfiken på i nya fönster, sen stänger man efterhand man har läst igenom artiklarna. Eftersom man ofta hittar flera nya referenser i varje ny artikel så växer det exponentiellt nästan. Mitt rekord är 36 W-flikar i Opera på samma gång.

Livsfarligt när man har en tid att passa, dock... :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Då skule jag se till att skaffa mig mIRC & besöka oss på #rpgonline, irc.net ELLER #rollspel.nu på q.net.
Iaf på #rpgonline så brukar det väll vara folk som är vakna på lite olka tider där..