Nekromanti Jobbiga spelare

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag hoppas att ingen känner som jag.

Spelare som gnäller är det värsta som finns. En kille jag känner blev jättesur när nåt inte gick som han ville. Andra klagar och vill inte spela bara för att det gick åt helvete
senast. Det gör mig uppriktigt irriterad. De som känner sig träffade ber jag att försöka bättra sig.

Ha det så bra allihopa.

Yassilus

Lord Krooak

Veteran
..tyvärr så är jag bekant med det där jag med, ganska jobbigt när en spelare blir assur när hans rp håller på att dö...(ååh ja, så var det, han säger att han gör sina Rp med sin "brorsa" (SL med, fast för en annan grupp) och dom har en tendens till att bli en anning "bra")
-------------------------------------------
Exempel: Yrke: Tjuv
Ras: Missla (!)
Sty, Tål: 14 (!)
Psy, Vil: 15 (!)

Färdigheter: Klättra, Kasta, Hoppa, Gömma, Smyga, Svärd, Dolk, Pilbåge, Armborst :16!!!!!
(vaddå inte fuskat...)
-------------------------------------------
vaddå lite överdrivet!
Och sen skickade han sin ultrabra hund på en av kungens riddare, blir assur när hunden dör, blir assur när misslan ska hängas, går när han dinglar...och sen är det ju klart, när han fick prova på SL-rollen, gissa vems Rp som dog...

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...

Ackerfors

Alas, your rapids!
De där Rp skulle inte jag tillåta om jag var SL.
I min förening har vi en bra regel som säger att Rp inte kan höja färdigheter mer än till 15.

Yassilus

Zaiber

Veteran
Vi gör lite annorlunda. Vi har att man får höja värderna på följande sätt 15,14,13,12,12 resten 11 eller under.

Fast vi har planer på att göra det så att hur högt man får höja sina värden är baserat på hur hög ålder man har. Sedan så borde expbonusen för ålder också höjas. Alv på 200 år har nog lite mer exp än människa på 28.

Bara så länge som alla spelare kan hantera det och inte få den här koboldiska blicken i ögonen och börja treva efter stridskonstdelen i "Krigarens väg".

Zaiber - Religion är coolt.

Nauseam

Veteran
Nya RP:n varje gång?

... jag vet inte om jag tolkar det fel men har ni ofta nya RP:n? Tycker man ska klänga kvar vid de man har... ibland kan man ju byta för att få lite omväxling.

När jag är SL litar jag på mina medspelare, säger de att de såg 33 så slåg de 33, om man "fyskar" i rollspel kan man ägna sig åt att spela doom på 'god mode' istället.

~nauseam~~~~~~
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>

Bäver

Veteran
Jag brukar sätta någon linje runt 10 på Rp:nas färdighetsvärde när de "görs", då får de spela dem och på så vis bli bättre genom erfarenhet och träning mellan äventyren...

(fotonot:
Jag har inte varit sl ännu, rollspelet är nyinköpt.)

Bris:
Bäverns rätt i Samhället

Largoi

Warrior
En i våran grupp är ungefär likadan fast änså inte, han tar JÄMT (med väldigt få undantag) på sig ledar rollen i gruppen och eftersom han nästan alltid är Trukh så är han störst och starkast så finns det inte så mycket man kan göra när man vill vara t.ex. en Adasier. Han tar helt enkelt upp en och slänger en i väggen om man inte ger han ens soppa (!) (detta har hänt) och vill man inte göra som han så går han iväg och någon av oss är tvungna att gå ut (vilket inte är kul på vintern) nej usch han är kul att spela med men inte mot.

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Naj, naj, naj

Nej jag har gjort en Rp på prov. Den fick vara med om ett äventyr sen blev den "inte giltig". Den andra gav jag bort till en kille som fullkomligt älskade den. Den tredje jag har är min gladiator. Den får nog hänga med ett bra tag för jag är jävligt nöjd med den. Dessa har jag gjort sen i Oktober. I och för sig har jag inte spelat så mycket Eon men det är i alla fall bara en jag har spelat med.....

Det som inte dödar det härdar.
--
Yassilus

Bara 10 i färdigheterna! är dina rp barn eller? Ingen krigare med självaktning har 10 i sina vapen.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Varför förbjuda det? Om den skurken fortsätter på det viset ska man ju bara smyga in i hans rum på natten och sticka dolken i honom.

Han skulle fatta vinken om alla hans tykna rp dör. En trukh har inte en chans mot bågskyttar. Eller så sticker resten av gruppen och trukhen får gå ensam.

Guardian_UBBT

Veteran
Re: Nya RP:n varje gång?

"jag vet inte om jag tolkar det fel men har ni ofta nya RP:n? Tycker man ska klänga kvar vid de man har... ibland kan man ju byta för att få lite omväxling."

njaa, vi tänker kanske lite olika.
Vi spelar en lång kampanj (D&D Svavelvinter å så vidare...) så därför tar jag för givet att man har samma SL hela tiden.
Men det enda jag menade var att SL borde vara med när karaktären görs. Det underlättar allt.

"När jag är SL litar jag på mina medspelare, säger de att de såg 33 så slåg de 33, om man "fyskar" i rollspel kan man ägna sig åt att spela doom på 'god mode' istället."

jo, men det finns såna spelare, å hur kul blir det för de andra om en rollperson är 456,14ggr bättre än alla andra?

/ per, din taggtråd på toasitsen

Re: Nya RP:n varje gång?

Bättre? Ett sådant kräk är inte bättre, de är en smutsfläck som måste avlivas omedelbart.

Bäver

Veteran
Visst det kan ändras men det står i regelboken någon j***a formel på hur man räkar ut medeltalet på ob slag, och det är lite över tre (kom inte ihåg exakt). Men låt oss säga att det var 3.5. 3.5*3=10.5 alltså så borde de klara de flesta normalslagen, sjävklart skall ingen svärdsmätare "bara" ha 10 i svärd, men en människa som precis börjat äventyra är nog inte så bra...
Jag tycker inte att de skall springa runt och hacka på allt de ser, det skall vara lite spänning i striderna...

Bris:
Bäverns rätt i Samhället

Jo, 10 i svärd är aceptabelt för en äventyrare, men inte för en krigare. Vilket yrke har äventyraren? Inte krigare iallafall. Och jag tror inte att det blir särskilt roligt om krigarna hugger ihäl rpna.