Nekromanti Jobbiga spelare

Helmgast
Re: Sluta!

Jag, kobold? Varför? Jag fattar inte varför??? Hjälp mig dådå.

Frixeray och jag mobbar varandra åt båda hållen om du fattar vad jag menar.

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?

Frixeray

Swordsman
Re: Sluta!

avatarex, du är kobold och kan också vara rätt jobbig ibland. Du blev ju själv jätteputt när du var tvungen att överge Baltsar. Du blev grinig. För att inte tala om vad som hände med hans häst, Baltasar, när frakkerna tog honom. Jag medger att jag kanske bär mig dumt åt ibland men du är inte överdrivet mycket bättre själv

Jorden, en trevlig planet. Fast Pluto är nog trevligare...

Frixeray

Swordsman
Baltsar vs. Umeran

Efter det gjorde du ju Sir Umeran, en kopia av Baltsar om än något sämre. Eller väldigt mycket sämre. Kom inte ens in i Zorianorden, vilket du så prompt skulle få med honom i bara för att Baltsar var med där.

Jorden, en trevlig planet. Fast Pluto är nog trevligare...

luxor

Veteran
håller med...

jag har väl inte rätt att klaga kanske....men sånt kan ni ta era spelmöten....

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Largoi

Warrior
Han hade ingen anledning att hävda sig med fysisk styrka där absolut ingen alls. Jag tycker det blir så som det blev där jämt när vi spelar, han absolut vägrar att lyssna på mig och Rockard, ALLT vi säger är bara värdelöst och vi kan inget alls (då ska man komma ihåg att vi spelat längre än vad han har och vi tänker ärligt talat mer) och vill vi göra något som inte han vill så antingen slår han oss elelr så stannar han kvar (och hur kul är det för oss? då är det vi som är tvingade att göra nya rollpersoner och det vill vi oftast inte) nackdelen och fördelen är att vi inte får döda han när han sover (vilket är en enorm fördel eftersom det skulle bara förvärra allt på långsikt han skulle aldrig mer vilja spela med oss)
Men jag tycker du som SL får helt enkelt förbjuda han att slå oss förutom när vi är tykna och håller på bara för att reta upp honom.
Men vi det tillfället när jag hällde ut min soppa (som var min jag hade lånat pengar till den) och han med våld försöker ta den och jag häller ut den för att han har inte gjort dig förtjänt av den, att han då ska slå mig är inte rättvist jag kan inte göra något alls (min adasier hade som högsta offensiva färdighet 7 i kniv).

För att sedan disskutera det att han alltod ska leda, det gäller när inte Arif, Emanuel och Janne är med, när det gäller mig, Rickard eller Johannes så är vi bara dumma och kan inget alls, vilket gör det helt omöjligt att spela våra karaktärer, han kan inte jämt styra oss, det funkar inte.

Just nu känns det som om hela mitt medelande är cpigt men men

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Largoi

Warrior
Oh det med soppan hade ingen lång historia bakom sig, jag hade precis börjat spela med min adasier då och han hade blivit dåligt behandlad hela tiden utav Trukhen.

Ezping Orm

Hero
Han bestämmer så gott som aldrig över hela gruppen.. det är endast när flera ur spelgruppen saknas. Sen så är det ganska svårt som SL att bestämma vem som skall ta över ledarrollen, det är något spelarna får avgöra själva.

Ezping Orm

Ezping Orm

Hero
Eftersom du hällde ut soppan som han ville ha mitt framför ögonen på honom, fast han hade bett att få den, så reagerade han så som de flesta trukher skulle gjort.

Sen så tycker jag att det är onödigt av dig att dra upp hela den här historien här, vi har redan talat igenom det ett antal gånger och vi tycker olika i den här frågan, så jag förstår inte varför du måste dra upp det hela tiden..?

Ezping Orm

Ezping Orm

Hero
Re: Jaha det är Trukhen det är fel på...

Det är jävligt tråkigt som spelare när ens RP dör utan att man kan påverka det..

exempel.

SL: "Efter att ha vakat vid lägerplatsen ett bra tag så väcker du Danyl, och lägger dig för att sova vid elden.. du somnar snabbt. Okej, Mattias du kan gå ut så länge."

Spelaren Mattias, lämnar rummet. Kort därefter ropar SL på honom.

SL: "Du kan komma in igen. Tyvärr så har något tråkigt hänt under natten. Du har blivit utsatt för ett mord.. dags att tänka ut en ny RP."

Sen så kan det bli ganska ansträngande för SL när spelarna envisas med ha ihjäl varandras Rollpersoner, istället för att koncentrera sig på äventyret. Särskilt om man som SL har lagt ner mycket tid på äventyret.

Ezping Orm

Largoi

Warrior
Jag sa den faktist bara här för att någon skrev om jobbiga spelare och jag tycker att han kan vara en jobbig spelare ibland det var absolut inte riktat mot dig, utan det var faktist du som började säga emot mig och därigenom drog igång disskussionen.
Sen så bad han inte om soppan han krävde att få soppan, VÄLDIGT stor skillnad