Re: Hur var det då?
Nu är jag inte son till Arfert, men det var stabilt som tusan. Visst kan man klaga på att äventyret till D&D Experience inte innehåller tillräckligt med (några öht) "rollspelsregler", men med bara stridsreglerna kan man köra igenom de tre striderna och vara glad hest efteråt.
Reflektioner: Strid går mycket riktigt snabbare i verklig tid men tar fler rundor in-game - vi körde igenom de tre striderna på fyra timmar och det får väl vara helt okej för att vara D&D på vad som ska motsvara level 3 i v 3.x.
Ovanstående kan bero att det är hyggligt lätt att bestämma sig för vad man ska göra. Jag spelade iofs konserverad dvärg och hade det svåra valet att stå och ta stryk medan mer träffsäkra karaktärer hade ihjäl folk, men även magikern och häxmästaren* fick sitt gjort snabbt. Sen var Oldtimer eventuellt rutinerad efter X decennier med tidigare versioner och en halv dag med D&D4...
Det går alldeles utmärkt att dö. Om grottan slutar med en drake...
Det var väl det. Wick har jag ingen intelligent åsikt om.