Nekromanti "Jokern" är död.

Big Marco

Läskig
Den mycket trista nyheten är att Heath Ledger, som spelar Jokern i kommande Batman-rullen The Dark Knight, har avlidit, blott 28 år gammal. Spekulationen rör överdos.

Mycket trist.

Källa: dn.se

seinet

Swashbuckler
Oh, enligt trailern verkade han vara en riktigt bra "Joker". Helt klart en galning utan "normala" värderingar... precis som han skall vara alltså.

/Seinet Wintermute - Skall krypa ner under täcket nu

G

Guest

Guest
Fan va trist...

Gillade honom skarpt i Brokeback Mountain...

Jaja... så går det...

Rickard

Urverk speldesign
Synd, jag följde vilka sorts filmer han gjorde med intresse då han var med i rätt annorlunda filmer. Han var definitivt ett tillägg på denna lista. Nästan så att jag borde se om den superba filmen En riddares historia en gång till för att minnas och hedra honom (har väl sett den tio gånger nu).

/Han som kommer att se Batman 2 (de andra tidigare räknas inte) på bio och ha stora förväntningar på Jokern

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mycket, mycket synd. 10 things I hate about you är en av mina absoluta favopritfilmer, han var riktigt bra i Brokeback Mountain, han höjde Knight's Tale flera steg, och jag såg fram emot att se honom som Jokern (lustigt nog är det inte förrns nu jag kopplat att det var han).

Balderk

Swashbuckler
Sjukt tragiskt. Han var verkligen en grym skådis och gjorde en riktig kanonroll i Brokeback Mountain. Det ska bli kul att se honom som Jokern i sommar, men även som Bob Dylan nu i feb.

/Jonas

Johan K

Gammal & dryg
Mycket tragiskt !!
Han är/var en mycket bra skådis tycker jag.

solvebring

Superhero
Ja, såg det på nyheterna i morse.
Jävligt sorgligt på en så bra skådis, han har ju gjort mycket bra roller.
:kaffe: Cheers to Heath!

Saxifrage

Hero
Monster's Ball

Tragiskt. Jag tyckte att Heath Ledgers insatser var lite ojämna, men i min bok gör han sin starkaste roll i Monster's Ball, i helt perfekt balans med Billy Bob Thorntons kärva butterhet:

-Do you hate me?
- Yes.
- ...'cause I always loved you.
(skjuter sig i huvudet).

Dagens filmtips alltså.

/Sax, respekt

Arfert

Facit
Re: Monster's Ball

Ja, Ledger borde fått en Oscar för den rollen, han var helt klart bäst i den filmen.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag brukar inte bry mig

Vanligtvis bryr jag mig sällan när någon på andra sidan jordklotet som jag inte känner eller vet hur de är som person dör. Men i det här fallet blev jag faktiskt ganska ledsen. Jag tyckte verkligen om hans filmer och på något vis verkade han vara sympatisk.

Så jag håller med, väldigt tråkigt.

- Niklas