Nekromanti Jordbestar

Madon

Warrior
Vad är Jordbestar.. jag stätte på dem i ett äventyr jag spelledde och det jag beskrev dem som i brist på fakta var jag citerar "köttätande grisar"

Duddmannen

Hero
Close enough...

Jordbestar är tvåbenta varelser med tjock hud, fyra armar, sex ögon och starka grävklor längst ut på händerna. De lever under marken då de lätt skadas av solljus. Primitiva, men kanske kapabla att bygga egna samhällen. Påträffas vanligtvis i Asharien (Ashaslätten).

Silvervarg

Warrior
Re: Close enough...

Påträffas vanligtvis i Asharien (Ashaslätten).

De påträffas väl enbart på ashaslätten?? Det är iaf deras naturliga utbredningsområde

Mera info finns i Monster i Mundana

Magellan

Veteran

Dom finns ENDAST på Ashaslätterna, eller det röda havet om du så vill kalla det.

Dom är bestar fruktade av Handelsmänn och Kringrestande för deras attacker. Dom jagar i grupp om tre till fyra, och skrämmer sina offer med ett fruktansvärt skrik.

Gryma och användbara bestar!!! :gremcool:

ClaesFredrik

Veteran
Ärligt talat...

Gryma och användbara bestar
Smaken är ju som baken heter det ju iofs, men ärligt talat... Tycker du verkligen att jordbestarna är gryma användbara. Själv skulle jag snarare kalla dem tragiska och pinsamma, på gränsen till skrattretande. FY!!!

jorik

Veteran

Dom finns ENDAST på Ashaslätterna, eller det röda havet om du så vill kalla det.
Finns säkert även utanför, då extremt sällsynta. Jag tänker på förrymda gladiatormonster.
Dom jagar i grupp om tre till fyra, och skrämmer sina offer med ett fruktansvärt skrik.
Oops, jag tror nog att fått lite beblandning med den så kallade fagorusen. Enligt MiM så påträffas jordbestarna i grupper om dussinet.
Har du hittat på det där själv?

Zippo

Veteran
ok, jordbestar är inte direkt mitt ämne. Men om jag minns rätt så har jag för mig att de tål eld mindre än vanligt???
Skulle gärna få den frågan bekräftad

Hartland

Warrior
Nej det gör dom inte. Däremot så skadar solljus dem. +1p smärta och långtidsutamttning för att vara exakt.

/Hartland - bekräftar