Nekromanti JPG och JPEG

Shaggy

Swordsman
Det är ingen fara. Jag är inte den som är långsint (inbillar jag mig), så det är klart att jag godtar en ursäkt. Jag tyckte dock att jag var mer eller mindre så kontruktiv som jag ö h t kunde vara, och det finns väl ingen som tycker om att få höra att man bara gnäller. Att du inte ser meningen med det är en annan sak; jag tänkte att det kunde underlätta även för andra att slippa sånt här, men det kanske faktiskt är så att jag är den enda här i trakten som använder ".jpeg" i praktiken. Folk är nog bättre när det gäller .html och .mpeg, vilket isåfall är lite motsägelsefullt.

Jo, jag vet vad TIFF är, men jag förstod inte vad du menade med: "Hade du haft en .tiff så hade du konverterat till .jpg utan att bråka" Varför skulle det gjort någon skillnad om det hade varit en konverterad .tiff? (Heter det f ö inte ".tif" i Windows-världen?)

Shaggy

Swordsman
Re: Lågt påhopp

Jag har inte sagt att storleken inte spelar roll. När det gäller stora saker kan den tvärtom vara högst relevant. I den här tråden har vi dock bara med pyttestorlekar att göra, och då spelar någon extremt liten skillnad hit eller dit faktiskt inte någon stor roll. Men OK, jag kan väl medge att min kanske är aningen större än din om du ska envisas. :gremwink:

Insignia

Swashbuckler
Jag använder alltid ändelser med högst tre bokstäver när dylika alternativ finns. Antagligen sitter jag mentalt fast i DOS fortfarande. Fast jag har lyckats vänja mig av med att förkorta alla filnamn till åtta bokstäver :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Jag använder alltid ändelser med högst tre bokstäver när dylika alternativ finns.
Då skulle du inte gillat några av mina program. Jag använder (när jag gör program som har flera egna filtyper) formen fil.prog.typ för att ge en tydlig indikation på tillhörighet. Både prog och typ kan vara mer eller mindre än tre tecken.

Insignia

Swashbuckler
Äsch, jag har ingenting emot andra ändelser. Inte så mycket, i alla fall. Jag föredrar bara att använda det kortaste alternativet själv. Om det kortaste alternativet är tolv bokstäver så får jag leva med det :gremwink:

Netfeed

Swashbuckler
ASP+IIS+Behörigheter i WXP

har fortfarande inte förstått varför man använder asp... hoppas du isådana fall använder asp.net...

//Netfeed, som förespråkar php i de flesta lägen