Nekromanti Jubileum?

Krille

Super Moderator
Detta år torde vara ett rätt viktigt jubileum för hobbyn. Om inte mitt minne och mina historiska källor sviker så är det i år trettio år sedan Dungeons&Dragons första utgåva släpptes.

Det vill säga, hobbyn fyller trettio i år! Har den äran!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Fanfar.. typ...

Tuff grej. Jag har spelat rollspel en tiondel av tiden och en del av er har spelat sen det började. Roligt är det i vilket fall! Inte nog med det, dessutom fyller ju siten fem år. Mycket att fira i år med andra ord. :gremsmile:

Såå... Grattis typ! :gremlaugh:

Oldtimer

Slava Ukraini!
Om inte mitt minne och mina historiska källor sviker så är det i år trettio år sedan Dungeons&Dragons första utgåva släpptes.
Det stämmer gott. 1974 plockades ettusen exemplar ihop på ett litet nybildat tremanna-företag vid namn Tactical Studies Rules. Jag hörde talas om det i november och köpte mitt först i december, men det var nog någon gång i början av året som man krängde ut de allra första exemplaren.

Så grattis på sig!

/Mikael - ögonvittnen berättar

chrull

Stockholm Kartell
nu tänker jag ta med mig alla måna rollspel till dig och kräva att du spillar en hel grogg på varje bok.

och inga mesiga 4:or här är det 8:or och 12:or som gäller!

chrull

okej då: grattis hobbyn. keep it real!

chrull - går och lägger sig.

Storuggla

Champion
"nu tänker jag ta med mig alla måna rollspel till dig och kräva att du spillar en hel grogg på varje bok. "

De kan få Elijah Craig-bourbonen, den är vidrig nog för att jag inte vill ha den.

Storuggla, fulsmak

Johan K

Gammal & dryg
w00t !!

Oj, 30 år...
Tänk va´tiden går.... Men så är det väll när man har skoh antar jag.

/ Johan K, trötyt, men lycklig konventsbesökare

Man Mountainman

Storsvagåret
Åfan!

Då är det snart dags att dra igång ett jippo då. En utmaning, kanske. "Skriv det rollspel som du hade skrivit om du hade varit Gary Gygax 1974". Det skulle kunna bli något.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Insåg du i det läget vad du gav dig in på?
Inte till fullo. Men jag förstod ju på den killen som hade skrivit om det i sitt lilla fanzine att det var något unikt.

Dock hade jag väl inte trott att det var något jag skulle hålla på med i trettio år... :gremcool:

/Mikael

Troberg

Sinister eater
Dock hade jag väl inte trott att det var något jag skulle hålla på med i trettio år...
Jag känner ungefär likadant om mitt cirka 20 år gamla DoD eller min första dator. Ibland kan man inte låta bli att tänka "Vad tänkte jag egentligen?!?!?"...

Mouja

Hero
Re: Åfan!

"Skriv det rollspel som du hade skrivit om du hade varit Gary Gygax 1974"

Är inte det ganska uppenbart? D&D? :gremwink: