Nekromanti judge dredd igen

tobzombie_UBBT

Veteran
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
är det nån som har den gamla versionen av judge dredd som kan säga hur det regelverket ser ut... jag funderar på att köpa judge dredd nämligen och om det gamla regelverket är bättre (vilket jag antar) så vill jag nog få tag i det iställer för d20 verren. men om det nu skulle vara jätte sugigt kanske man får ge upp och sälja sig till WoC.

/tobzombie

DanielSchenström

Swashbuckler
Om ingen annan beskriver det så återkommer jag imorgon när jag kollat genom det för att fräscha upp mina kunskaper. jättesugigt kan jag säga på rak arm att det inte är. Däremot märks det att det har ett par år på nacken. men viktigast av allt så fångar det känslan från serierna alldeles utmärkt och är säkert billigare än det nya spelet.

DanielSchenström

Swashbuckler
ok.

Gamla JD är ett procentbaserat spel. Man har 7 grundegenskaper/färdigheter, strength, initiative, combat skill, drive skill, tech skill, street skill, medical skill och psi skill och om man får höga värden i dem får man specialförmågor.

Systemet är enkelt och snabbt och allt man behöver finns på rollformuläret. Regelsektionen är en ganska liten del av boken som fokuserar på världen.

tobzombie_UBBT

Veteran
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
shysst. tackar..
inget konstig levelsystem då... det är inte nån som har ett ex över som ligger och skräpar nån stans? skulle vara schysst om det är nån som haft båda exen ( alltså det nya från moongoose och det gamla) som skulle kunna göra en jämförelse...)

/tobzombie