Jag kan se för- och nack- (har
skrivit mer om det, här — att jag verkligen inte har något bra svar på hur dom [eller vi, jag vill ju också göra konst och spel och sånt] ska få mat på bordet. Det
är en svår fråga, rent av hittills olöst. Duttande med uppfinningar såsom Patreon och Kickstarter har även där snabbt urartat till scarcityklubbar).
Jag tycker om att ladda ner när jag redan har boken för den kanske ligger i garderoben och jag är för lat för att gräva upp den eller så är den på syrrans vind eller nåt.
Jag piratkopierar ärligt talat ganska mycket men just rollspel är typ enda området där jag inte gör det, men inte av godhet utan för att vi använder pappersböcker runt bordet, har tyckt det varit stämningsdödande att sitta med en stor laptop där (har spelat under spelledare som kört med sådan och ja jo mycket riktigt… men det var vrålpråliga orange-lysande XPS om nån kommer ihåg den modellen. Eller för den delen ett lysande äpple som kan vara nog så illa. Kanske det i framtiden kommer finnas mer diskreta devices).
Edit: glömde ju själva poängen med mina inlägg. Jo det var att jag tycker även om nån skulle mot förmodan lyckas övertyga mig om att JGs insats hade ett gott
ändamål, så är det en ännu längre väg till att jag skulle börja tycka den var
proportionerlig och där med berättigad. Men, ja, jo, svåra och osjälvklara frågor.