Nekromanti Julhälsningar

solvebring

Superhero
Eftersom wilper och Enhörning inte längre gör oss den äran, så får väl jag göra det och ta initiativet till årets julhälsningstråd.

... Ja, för er som inte varit med förr handlar det helt enkelt om att bjuda forumet på egenhändigt komponerade julkort.

Rymdhamster;n58367 said:
...
...från Rymdhamster (jag stal något från internet).

På tal om blomkrukor. så kom jag att tänka på något helt annat. Ditt namn, Rymdhamster.

Vilken sort rymdhamster? vanlig rymdhamster eller en miniatyr jätte rymdhamster eller?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Reddokk Fheg;n58372 said:
vanlig rymdhamster eller en miniatyr jätte rymdhamster eller?
Jag är en mycket ovanlig, strävhårig jätteminíatyrrymdhamster.

Xyas

Swashbuckler
Jag nöjer mig med att byta till min fina julavatar (tack till krank för den). God jul :)

Rymdhamster;n58374 said:
Jag är en mycket ovanlig, strävhårig jätteminíatyrrymdhamster.

Ah ok. bryr mig inte så mycket om strävhårig, tvärhårig eller vad för hårighet du har. Enda saken när det gäller hårighet är att jag tror mig veta vilken sida du är hårigast på.

men var nästan det jag trodde. Anringen jätte miniatyr hamster eller miniatyr jätte hamster.

Hur som helst God jul och grått nytt hår

solvebring

Superhero
Så, kom igen nu! Vart döljer sig alla schyssta hemmafotografer och -kluddare, egentligen?
Tråden brukade ju vara mysigt full av material förr om åren. Bättre kan ni! :)

anth

Vetefan
Jag tänkte vidarebefordra Wizards of the Coasts julhälsning:

Vilken, på andra håll, givit upphov till diskussionen om att amerikaner inte kan uttala ordet satyr.
Och som fick mig att inse att det jag trodde var en satyr i själva verket är en faun. Skillnaden är att faunen är romersk, har bockhorn och getunderkropp. Medan satyren är grekisk, har hästöron, hästsvans och mänskliga ben. Utseendemässigt är Pan grekernas motsvarighet till romarnas Faunus (vars kvinnliga motsvarighet var Fauna, som i flora och fauna).
Med lite tur har ni lärt er något nytt i julruschen, annars får ni skryta med att ni är besserwissers. :)

Organ

Out of time, out of mind
anth;n58634 said:
Vilken, på andra håll, givit upphov till diskussionen om att amerikaner inte kan uttala ordet satyr.
Och som fick mig att inse att det jag trodde var en satyr i själva verket är en faun. Skillnaden är att faunen är romersk, har bockhorn och getunderkropp. Medan satyren är grekisk, har hästöron, hästsvans och mänskliga ben. Utseendemässigt är Pan grekernas motsvarighet till romarnas Faunus (vars kvinnliga motsvarighet var Fauna, som i flora och fauna).
Med lite tur har ni lärt er något nytt i julruschen, annars får ni skryta med att ni är besserwissers. :)
Se på fan. Även jag trodde att fauner och satyrer var samma sak. Tack för det. Nu ska jag genast bege mig ut och håna alla som fortfarande tror som jag gjorde, skratta och peka finger.

solvebring

Superhero
anth;n58634 said:
Jag tänkte vidarebefordra Wizards of the Coasts julhälsning:

Förutom att även jag nu lärde mig att satyr och faun inte är samma sak, blev jag mest förvirrad av allt det andra!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Asså jag ville verkligen lägga upp en kånkel fyld jävla Jul men det funkar ju anus på forumet. Byt till piratforumet. Gör ba. Körba.