Nekromanti Julkalender?

Ulfgeir

Swashbuckler
En nyfiken fråga: Blir det en julkalender i år? Eller är det bara at jag är totalt blind och har missat all info om det?

/Ulfgeir

walium

Ganska töntig, faktiskt
Nej

Mer information borde komma upp om det inom kort. Men i dagsläget är det inte aktuellt, för mycket arbete av för få personer för för lite uppskattning. I alla fall för lite visad uppskattning och det är egentligen det enda som räknas när det gäller sådana här ideella projekt.

Troberg

Sinister eater
Re: Nej

Synd.

Finns det något hopp om en omställning-till-sommartids-kalender då?

Lindenius

Swashbuckler
Puh

Vilken tur. Jag som inte hann färdigställa mina fyra planerade bidrag. Det hade varit bittert om man gjort dem och kalendern blivit inställd.

//erik. skyndar in till alva

Rising

Vila i frid
Fast jag planerar ändå en liten julklapp till forumet.

Jag tänker dock posta det som precis vilket inlägg som helst, men det kommer bli gött.

Någon annan än jag som tänker likadant? Vi kan göra forumet superintressant att besöka i juletid även om vi inte har en kalender eller erbjuder något varje dag.

Gardener

Champion
Re: Puh

Troberg said:
Finns det något hopp om en omställning-till-sommartids-kalender då?
Det finns alltid möjlighet för framtida tema-händelser, vi har tidigare funderat på både påsken och sommaren för möjliga andra liknande projekt. Vi har ju tidigare även haft en Halloween-happening, det handlar ju mest om intresse och om det finns tid att göra något.

Lindenius said:
Vilken tur. Jag som inte hann färdigställa mina fyra planerade bidrag. Det hade varit bittert om man gjort dem och kalendern blivit inställd.
Vi tar ju gärna in material ändå, det skulle ju kunna gå att ha adventspresenter till exempel, eller något liknande. Det behöver ju inte vara just en julkalender för att göra något roligt, och material behöver vi alltid.

Men tack vare våra innehållsfolk som jobbat hårt så har vi nog publicerat bra mycket mer saker spritt över en längre tid än bara en bunt saker koncentrerat kring slutet av året. Det tycker jag är mycket bättre, även om det kanske inte märks lika tydligt, så jag tycker inte det är en så stor förlust.

Fast just det där att många vill göra saker men att det inte blir av i slutändan är kanske den största anledningen. Det är mycket vilja, men det är lätt hänt att det inte blir något. Jag har själv tänkt göra en kul grej i flera år nu, men det blir aldrig av. Hade jag inte dummat mig med fåniga saker som exjobb, frilansuppdrag och studier så hade det kanske blivit av i år, men tyvärr gick det inte som vanligt.

MrG

Swashbuckler

Det finns alltid möjlighet för framtida tema-händelser, vi har tidigare funderat på både påsken och sommaren för möjliga andra liknande projekt. Vi har ju tidigare även haft en Halloween-happening, det handlar ju mest om intresse och om det finns tid att göra något.
Vad sägs om att utse ett datum till Rollspel.nu-dagen, då rollspelare landet över samlas (t ex på stadens Bishops Arms), dricker öl, pratar rollspel (kanske spelar något) och umgås. Lämpligt datum kunde vara t ex rollspel.nus födelsdag, Gardners födelsedag eller annat lämpligt datum. Eller det kanske finns någon sån dag som jag helt missat?

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Vad sägs om att utse ett datum till Rollspel.nu-dagen, då rollspelare landet över samlas (t ex på stadens Bishops Arms), dricker öl, pratar rollspel (kanske spelar något) och umgås. Lämpligt datum kunde vara t ex rollspel.nus födelsdag, Gardners födelsedag eller annat lämpligt datum."

Lämpligt nog är Gardeners och webbplatsens födelsedag samma dag, nämligen 1 februari. Vi har en gång tidigare firat det med ett kalas, men har i övrigt bara noterat det med en blänkare på framsidan. Och alla anledningar att fira är förstås bra anledningar... :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Lämpligt nog är Gardeners och webbplatsens födelsedag samma dag, nämligen 1 februari.
Ett anspråkslöst förslag är att ha det på ett datum eller en ort med bättre väder. Möjligheten att kunna vistas ute är behändig.

MrG

Swashbuckler

1/2 ska försöka komma ihåg... en torsdag 2007, fast mitt i tråkmånadernas tid, kan behövas mer roliga saker då. Så kanske ett landsomfattande forumöl. Minns jag rätt att Bishops Arms finns i de flesta städer och är schysst? Har bara hunnit testa det i Lkpg och Gbg, men de har varit riktigt bra och homogena ställen över landet skulle vara en trevlig touch.

Gardener

Champion

Sakupplysning: Vi har firat kalas två gånger, en gång i Absolut Spels lokaler där det bjöds på tårta, spelades Western Figurspelet, hölls prisutdelning i tävlingar och snackades massa skit. Sen var det barnkalas i Sverok Stockholms kansli när siten fyllde fem år. Där bjöds det också på tårta, rollspelsarrangemang från Nisse Nytt och en massa spelande.

Och hade jag valt födelsedag själv så hade jag nog valt en lite varmare tid än den kallaste delen av året, men jag hade inte så mycket att säga till om på den tiden...

Rosen

Myrmidon
Minnen väller upp...

Vi har firat kalas två gånger, en gång i Absolut Spels lokaler där det bjöds på tårta, spelades Western Figurspelet, hölls prisutdelning i tävlingar och snackades massa skit.

Tårtan var god! Lady Silver Wolf vann en teckningstävling, har jag för mig.
Och hr Seter berättade att folk kom fram till honom på konvent och frågade om han var jag. (-:

--
Åke

Troberg

Sinister eater
Re: Minnen väller upp...

Jag var bara på det andra arrangemanget, men det var mycket trevligt. Bra arrangerat!

Och hr Seter berättade att folk kom fram till honom på konvent och frågade om han var jag.
Håll oss inte på halster! Du måste berätta, var han (Seter alltså, inte Han) du?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Minnen väller upp...

Den gamla goda tiden med andra ord. När Kalas var KALAS och livet hade en annan lyster färg.

Tårtan var god. Jag vann tävlingar (det är sant, jag har faktiskt vunnit två stycken!), men den gången Westerns teckningstävling. Ljuset var tydligen apdåligt eller så ville inte dåvarande folket i en viss speltidning ha med min fula nuna som vinnare av tävlingen... och nej, det handlar inte om vår kära Fenix.
Jag begriper dock inte hur folk kan förväxla ruffduff med raffdaff (inga personangrepp här, med tanke på att jag högaktar båda herrarna), de är ju så grymt olika.
Western figurspel... jag minns inte hur det gick den gången.. åh vad jag saknar den där tiden när man kunde åka ner till Absolut spel en gång i månaden och ha en mysig kväll med Tove och Anders, spela spel... spela figurspel... mysiga människor... Förlåt, kalas ja. Teckningar hängde i taket på absolut spels spellokal. Gardener var där, massa människor var där...
Tårta... den har jag redan nämnt... kladdigt... öh...

Jag säger bara det:
Fram för fler Kalas, och om ni inte har något emot det.. vi kan väl köra ett på sommaren? Midsommar? (har ändå inget annat för mig)
... och gärna utan sprit så alla barn, förlåt, ungdommar kan komma utan vuxen i sällskap. :gremsmile:

Organ

Out of time, out of mind

Och hade jag valt födelsedag själv så hade jag nog valt en lite varmare tid än den kallaste delen av året, men jag hade inte så mycket att säga till om på den tiden...
Du kanske har namnsdag vid en varmare tidpunkt? Eller så kan vi helt sonika (bläddrar lite slumpmässigt i en kalender) bestämma att www.rollspel.nu heter Laila i mellannamn och fira den 5:e Juli. :gremgrin:

/Anders