Ulfgeir
Swashbuckler
En nyfiken fråga: Blir det en julkalender i år? Eller är det bara at jag är totalt blind och har missat all info om det?
/Ulfgeir
/Ulfgeir
Det finns alltid möjlighet för framtida tema-händelser, vi har tidigare funderat på både påsken och sommaren för möjliga andra liknande projekt. Vi har ju tidigare även haft en Halloween-happening, det handlar ju mest om intresse och om det finns tid att göra något.Troberg said:Finns det något hopp om en omställning-till-sommartids-kalender då?
Vi tar ju gärna in material ändå, det skulle ju kunna gå att ha adventspresenter till exempel, eller något liknande. Det behöver ju inte vara just en julkalender för att göra något roligt, och material behöver vi alltid.Lindenius said:Vilken tur. Jag som inte hann färdigställa mina fyra planerade bidrag. Det hade varit bittert om man gjort dem och kalendern blivit inställd.
Vad sägs om att utse ett datum till Rollspel.nu-dagen, då rollspelare landet över samlas (t ex på stadens Bishops Arms), dricker öl, pratar rollspel (kanske spelar något) och umgås. Lämpligt datum kunde vara t ex rollspel.nus födelsdag, Gardners födelsedag eller annat lämpligt datum. Eller det kanske finns någon sån dag som jag helt missat?Det finns alltid möjlighet för framtida tema-händelser, vi har tidigare funderat på både påsken och sommaren för möjliga andra liknande projekt. Vi har ju tidigare även haft en Halloween-happening, det handlar ju mest om intresse och om det finns tid att göra något.
Ett anspråkslöst förslag är att ha det på ett datum eller en ort med bättre väder. Möjligheten att kunna vistas ute är behändig.Lämpligt nog är Gardeners och webbplatsens födelsedag samma dag, nämligen 1 februari.
Håll oss inte på halster! Du måste berätta, var han (Seter alltså, inte Han) du?Och hr Seter berättade att folk kom fram till honom på konvent och frågade om han var jag.
Du kanske har namnsdag vid en varmare tidpunkt? Eller så kan vi helt sonika (bläddrar lite slumpmässigt i en kalender) bestämma att www.rollspel.nu heter Laila i mellannamn och fira den 5:e Juli.Och hade jag valt födelsedag själv så hade jag nog valt en lite varmare tid än den kallaste delen av året, men jag hade inte så mycket att säga till om på den tiden...