Nekromanti Julkalendern anno 2005

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det skadar inte att vara ute i god tid här i livet och det gäller stora projekt som årets julkalender. Om du tror att du kan bidra med något så vill jag att du hör av dig. Det här även en utomordentlig chans att marknadsföra olika rollspelsprojekt som ni har liggande på ritbordet eller i socklådan.

Johan K

Gammal & dryg
Behov av en tomtenisse ?

Om du är i behov av en styck tomtenisse så kan jag hjälpa till på det sättet...
Bara du inte ber mig att koda något eller något liknande.. :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon
Jag har ingen som helst aning om vad den ska handla om, men jag kan tänka mig att fortsätta min svit i Varm natt - Vitt guld-serien, om intresse finns.

Feuflux

omjonasson.se
Feuflux har varit en snäll pojke

Jag kommer göra något bidrag även detta år, men jag tror jag går tillbaka till d12-fokus och 1 lucka istället för som förra året forumit-fokus och 24 luckor. :gremsmile:

Om jag kommer på andra tankar kommer ett inofficellt meddelande om detta till tomtefar Walle.

Ulfgeir

Swashbuckler
Kan inte garantera något, men om jag får ihop någon novell av lämplig kvalitet så kommer en sådan i år med. Så bli inte förvånad om det dimper in ett engelskspråkigt bidrag i år med (eftersom jag är med i en Writer's group där de andra medlemmarna är engelsktalande).

*sedan en pik till den förra tomten angående länkning...*

/Ulfgeir

entomophobiac

Low Prep High Play
Kanske, möjligtvis, eventuellt, säger jag. Som vanligt. Jag tänker inte lova något eftersom det börjar pluggas igen i höst, så det är inte säkert att det finns tid att kasta ideella saker på folk.

Men om jag skriver något själv så kommer det troligtvis vara antingen ett komplett spel eller en bunt mer lösryckta idéer.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag lovar att göra något till julkalendern. Jag har ingen aning om vad, men jag skriver det offentligt för att tvinga mig själv...

/tobias

seinet

Swashbuckler
Jag har en idé men jag orkar inte göra något själv (ja, jag är jävligt lat, så det så).

Den går ut på att man i varje lucka kan läsa om någon känd forumit som en karraktär i ett spel (vilket spel beror på vem det är som är personen).

Har inte några tänkt "Han den där är ju bara sååååååå Neotech" exempelvis.

/Seinet Wintermute - Har kollat på Engel, Cult of Luna, Pain och Defleshed gratis ikväll :gremtongue:

Olle Linge

Snigel
Så här: Har jag inte fått ut magneter och mirakel innan dess är det riktigt, riktigt illa. Men det borde finnas en hel del grejer som kan knytas till det projektet. Äventyr, moduler och annat. Något kommer nog från mig, frågan är bara vad.

Lindenius

Swashbuckler
Jag lovar…

…att Krille kommer hitta på något.

//erik. tar sig friheter och skyndar sig att logga ut innan han blir kickad av Krille… <small>nej vänta jag kan inte bli kickad.<small> moahahahaha</small> </small>

seinet

Swashbuckler
I min idé skall personerna man gör karaktärer av inte heller vara medvetna om att dom blir en karraktär heller ifall du ger dig in på att göra någon karraktär :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Skall väl glo på film snart antar jag

Foggmock

Myrmidon
Jag har redan gjort ett par i största hemlighet, så jag har typ tjing på denna idén. :gremlaugh:

seinet

Swashbuckler
Fan vad bra, skall bli roligt att läsa sedan när det blir jul.

Jag hoppas banne mig på en ny jullåt också, har man lagt ribban vid en låt tidigare så skall man banne mig ha en detta år också!

/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på Bicycle Race av Queen

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag välkomnar alla former av återkommande kalendergodis, men det är rätt ambitiöst att presentera en forumit som karaktär i varje lucka. Alla som tänker bidra till kalendern bör fråga sig i förväg om de verkligen är ambitiösa och disciplinerade nog att göra allvar av sina planer innan de lovar saker som de inte kan hålla och sabbar till kalenderplaneringen.

seinet

Swashbuckler
Så ifall man som jag inte är ambitiös eller diciplinerad nog att genomföra sina idéer så skall man hålla dem för sig själv och inte tipsa andra om dem?

/Seinet Wintermute - Tycker att tips är bra att ge, det kan inspirera andra att göra saker

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Så ifall man som jag inte är ambitiös eller diciplinerad nog att genomföra sina idéer så skall man hålla dem för sig själv och inte tipsa andra om dem?"

Givetvis så är ideér välkomna, men sådana har jag själv också gott om. Handlingskraftiga individer som kan genomföra dessa ideér är det däremot mindre gott om och det är oftare dem man får söka efter. Jag är mer intresserad av något som du själv tänker genomföra eller bidra än något som du bara tycker är ett häftigt koncept.

G

Guest

Guest
Tomtemössor och glorior som folk kan klistra på sina avatarer kan jag nog göra, men jag vet inte om det är meningsfullt.

Alla mössor och glorior måste dock finnas i 3 versioner, två för de med paint och olika stora huvuden och en tredje för essen med psp eller ps eller gimp eller liknande.