Nekromanti Julkalendern hittills?

Sodivra

Champion
Det var ju en del kommentarer på Lucka 1 och 2, men nu är det rätt tyst på forumet.. Jag tänkt att jag skulle starta en liten diskussion idag, för imorgon så kommer en annan att dyka upp, detta förutser Historieberättaren.. :gremsmile:

Iallafall.. Lucka 2 var rätt populär om jag minns rätt.. Är Fuzion kul? 1:an verkade smaskig, även om jag inte spelar Western. Lucka 3:s Taktikkort verkar toppen, detta ska jag definitivt ge till Eon-spelledaren.. Diskussionen om Taktikkort tidigare på forumet har varit lovande.. :gremwink: Lucka 4 är till Terra Draconis, vilket jag faktiskt inte testat.. Men det borde man ju nästan.. :gremwink: [color:\\"green\\"]Illern[/color] kanske vill skriva ett scenario till Indiebaren på Gothcon? Svårt att uttala sig, mao.

Lucka 5 var en helt klart mysig novell med rätt härligt tempo och utveckling.. Okej, kanske inte mysig, men jag gillade den.. :gremwink: 6:an känns lite svårt att yttra sig om, jag låter en PMZG-fan göra det... Och i Lucka 7 har vi "Go Your Own Way", vilket verkar riktigt läckert, också något för indiebaren, kanske? Kul att läsa om miljön var det iallafall..

Slutligen, 13:e Passageraren, ska vara ett riktigt höjdarscenario, och det får spelledas någon gång! Hmm.. Nu kanske? :gremsmile: (Har inte kampanjen redo förrän snart)

Så.. Vad tycker ni om luckorna hittills då?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tycker att luckorna har varit riktigt trevliga, ävan om det inte har varit något som intresserat mig så... Jag är lite kräsen. :gremwink: Ser fram emot resten av luckorna. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Jorå, bra är den..

Har ögnat lite på luckorna & fastnade framför den 13:e passageraren.. Så nu så ska jag läsa igenom det & konventera det till SW & lira det !!

Balderk

Swashbuckler
kollar aldrig julkalendern.. :(

som titeln antyder så kollar jag den aldrig, av den enkla anledningen att jag går till sidan genom att skriva forum.rollspel.nu och därför kommer jag aldrig natuligt till julkalendern... Är den något att ha alltså? Tyckte de första luckorna (som jag då kollat in efter någon diskussion) handlade om tråkigheter (eftersom jag inte är intresserad av spelen de behandlade...). Hade det handlat om saker som kan intressera en större mängd personer och inte är bundet till ett visst spel hade det nog varit bättre (imho, jag spelar ju inte heller svenska rollspel så allt till sådana blir ju ointressant. Fattar dock att Eon grejerna är uppskattade av många).

den där novellen verkade intressant dock, får ta och titta på den.

/Herr Balderk, som insåg för ett litet tag sedan att han inte är ämnad att starta nya trådar... Efter det här fiaskot till inlägg... :gremfrown:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Lucka nummer 9

Lucka 9 var ju helt klart bäst!! Vilket suveränt test även om resultatet inte precis kom som någon överaskning. Kalendern är mycket trevlig och smockad med nyttigheter, men testet är det enda som omedelbart har fångat mitt intresse.

Gardener

Champion
Re: Lucka nummer 9

Förstår det. Det är ju något som alla som besöker forumen kan ta till sig, inte bara den delen av alla våra besökare som spelar ett specifikt rollspel eller dylikt.

Ett stort tack ska gå till Arvidos som arbetat fram frågorna och skrivit beskrivningarna, samt Netfeed, som fixade programmeringen av det hela.