Nekromanti Julklapp - nästan som en utmaning.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: trött? död?

Såhär i det tredje illuminatikriget är det svårt att hålla uppmärksamheten på topp, även om solen steker över skyttegravarna från en molnfri himmel. Vem är vän, vem är fiende och vad kämpar vi för? Har vi ens någonsin vetat?

Nero_UBBT

Warrior
Om alla porträtt...

Angående alla porträtt.

Det blir lite svårt eftersom många av bilderna inte har någon handling, i vissa fall inte ens ett tydligt ansiktsuttryck, som man kan arbeta utifrån.

Men jag ska försöka!

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: skallig gubbe skriver

"Obaeratus".

Skribent Horatius, tredje skiftet, smakade lite på ordet. Det smakade bittert, de snirkliga gamla bokstäverna i den enorma volymen framför honom bjöd in till en danse macabre.

"Obaeratus".

Vad hade de Kharderakiska historiesamlarna egentligen strävat efter, när de förklarade att någon kunde vara "skuldsatt". Skuldsatt till vad?

Hmm. Horatius fokuserade på de följande orden och skrev en enkel förklaring. Summering, egentligen.

"Den olycksalige drömmare av drömmar - den kättare av kättare - som i ord eller handling ses skyldig att bryta mot Balansen men vars själ icke beråtts sin glöd. Denne drömmare kan av Sällskapet dömas ej till döden, men till ett liv av fysisk och psykisk bot. Han eller hon blir skuldsatt till Balansen".

"Obaeratus".

Quadrante

Grisbonde
Re: Om alla porträtt...

Det blir lite svårt eftersom många av bilderna inte har någon handling, i vissa fall inte ens ett tydligt ansiktsuttryck, som man kan arbeta utifrån.
Du får gärna göra ett försök.
De här bilderna är så att säga "gamla anteckningar" vilka jag nu ger bort (alltså, jag talar om mina bilder), alla utom fabeljazz-bilden är så kallade "leftovers"... (dvs jag vet inte vad jag ska göra av dem, men det är synd att bara kassera dem) ...happy hunting.

Nero_UBBT

Warrior
Re: skallig gubbe skriver

Ett fantasy-äventyr!
Helms Slakt – Hemsk händelse i Helm, Damarien,

Kort om Helmslakten:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> som involverade att det onda sipprade ut i världen i för en stund och slaktade de levande för att sedan göra dem till vandrande döda... Och annat hemskt ni kan tänka er </font></td></tr></table>
Rollpersonerna söker upp sin gamle vän broder Andreis, vilken de inte hört från på länge. Han befinner sig vid äventyrets början vad rollpersonerna vet i Helm för att studera.
När de kommer till den by Andreis studerar i finner de att han att dött i sjukdom ett antal dagar tidigare. Eftersom ingen annan i byn verkar kräva att få ärva, eller ens vija ha att göra med, Andreis stuga och få ägodelar, så får de veta av Byäldsten att de gör vad de vill med hans arv.

Hans hemhjälp tog reda på ett brev som låg och skräpade innan hon lämnade hans lilla stuga utanför byn och glömde det sedan i klänningen. Hon ger det till rollpersonerna och intygar att hon inte läst vad som står; Herr Andreis ogillade när människor snokade i hans studier. Hon ville inte låta saker och ting ligga och skräpa i han stuga när ingen var där och vaktade,eftersom redan bland annat boken han var så rädd om och hans anteckningar försvunnit. Troligtvis nån byfåne som vill sälja hans studier till nästa gårdfarihandlare som drar förbi säger hon.
Hellre ger hon då hans saker till de vänner dök upp vilka han han talat om skulle komma på besök.

Från Andreis, din mentor och vän

Broder Verian!
Dagboken vi fann bland ruinerna har visat sig gömma långt mörkare hemligheter än vi först befarade. Den vittnar om fruktansvärda ting och det är min skräck att jag själv börjat paverkas av det oheliga som boken berattar om.
Utöver de mörka skeenden från området kring Helms Slakt som denne Derevan Klockare vittnar om talar dagboken också om andra oheliga ting. Bland annat berättar boken om hur hemska drömmar hemsökte de överlevande Helmdalsborna. Drömmar vilka drev människorna från Helms omnejd till vansinne, självmord och vettlösa dåd - barnamord, våldtakter, ritualer med blodsoffer - drömmar om maror som jagar människorna genom natten, händer som griper efter ens fötter när man badar i floden, kalla händer som kramar strupen till smulor... Mer orkar jag inte beskriva, käre broder, ty vilar jag med tankarna för länge vid detta hemsöker mardrömmarna snart mitt sinne igen. Det är som en mörk skugga kastar sina armar över rummet var gång jag öppnar boken.

Dessutom har det kommit till min kännedom att rykten går i trakten om mig och mina studier och för ett par dagar sedan frågade två främling efter mig i byn. Jag är rädd att det kan vara med stor fara hängandes över mig jag skriver detta brev till Er.

Skynda Er hit med er hjälp i dessa mörka studier, jag vet inte var annars jag kan vända mig. jag sänder med brevet också en Cirefalisk bankväxel för att täcka Edra kostnader.
Färdas foersiktigt och tala tyst om vart ni ämnar bege Er. Om Ni har kraftfulla fränder vilka ni kan förlita er till; ta för allt i världen dem med er. Med risken att goera höna av ägg, ber jag er också ta med svärdet som Mäster Corion gav er, för Ert beskydd.

- Andreis, mentor och van

Det är Broder Andreis på bilden alltså...

Nero_UBBT

Warrior
Ganska likt det där...

Hm Entophomobiac...

Det där blev ganska likt i tankegångarna trots allt.
Till viss del iaf.

Jag gillade ditt exempel.

Quan'talis

Swashbuckler
Egentligen borde jag starta min scanner, men det är lite för sent för det. Inte för att mina grannar verkar sova på nätterna, men i alla fall.

Quan'talis

Swashbuckler
Om någon händelsevis inte tycker om räd-vita bilder (fast det snart är jul) kanske den här passar bättre.

Quan'talis

Swashbuckler
Och till slut... tja, jag vet inte riktigt vem som kan ha nytta av den här bilden, men det är väl inte min sak att uttala mig om vilka slags äventyr ni vill spela.

Isilme

Veteran
En goth-fe

Vet inte riktigt om den är till någon nytta men i alla fall.Lägg märke till att hon bara har en vinge och att det är avsiktligt.

Isilme

Veteran
En halvfärdig vampyr

Som visserligen finns med i min story som jag knåpar med. Men kanske att någon kan ha några idéer på hans karaktär...jag har nämligen kört fast en smula och vore trevligt med spontana förslag.

Isilme

Veteran
Någon slags gladiator

Som nog har en intressant bakgrund. Och för långa armar :gremtongue: Och ett helt sjukt underligt och ologiskt svärd :gremwink:

Jade

Warrior
Julklapp - "Get back!"

Någon efterlyste handling? Action? Ah, whatsoever.... Ofärdig eventuell illuss till MYTH....

(ser lite mesig ut... nu när jag tittar på'n... Hm....)

Jade

Warrior
Re: Julklapp - Skummis [halvstor]

Spåna på... (Även om det faktiskt rör sig om konceptskiss till en bok-karaktär.)

Det här ju skojigt ju. Ska försöka tygla mig dock. :gremtongue: