Nekromanti Julklappstipstråden

magoo

Hero
Min mamma är 72 och hon ska köpa en ny dator i jul. Jag är förundrad över hur hon kan vara så teknikintresserad, hon har alltid varit hemmafru och är uppvuxen på en bondgård där det inte ens fanns el. Hon har alltid välkomnat teknik och har en positiv problemlösarattityd som jag skulle välkomna på min arbetsplats t ex.

Hon har fått programmera de övriga gamlingarnas TV-apparater och mobiltelefoner i byn - läs i manualen - man måste chansa - hur svårt kan det vara?

Nu ska jag försöka få in henne på senior-net så att hon får ragga upp nån internethunk.

Kalas med pantertanter och -gubbar! Leve dem!

solvebring

Superhero
Jo, det är en trevlig, hjärtlig gåva som alltid går hem. Alla behöver vi ju äta, och alla föredrar vi om det är gott också. Skulle själv uppskatta om någon ville ge mig något dylikt någon gång, istället för en del saker som man verkligen inte behöver, som ett presentkort på Åhlens :gremwink:.

Dilandau

Myrmidon
Jag har några julkappstips på min blogg, men förutom dem så kan jag rekommendera teater- eller musikalbiljetter. Brukar funka i de flesta fall - fast man får ju anpassa föreställning efter person.

Feuflux

omjonasson.se
Genesis said:
Och nu när jag letat litet så har jag hittat den perfekta sidan för att handla julklappar. Kolla in Bluebox.se. Massor av roliga grejer som ingen behöver. Precis den typen av saker som blir bra julklappar!
Vill bara tacka för tipset. Mycket bra!