Jag tycker att det är svårt att ge generella tips, för jag köper bara julklappar om jag hittar något som verkligen passar personen. Jag brukar också säga åt diverse släktingar att göra så med mig; köp inte bara för att köpa, köp om du hittar nåt som är lämpligt.
Jag tänker t.ex i år ge bort ett exemplar av Guitar Hero: Metallica till min lillebror; han har en PS2:a och instrument men eftersom GH:M inte går att bränna ut kan han inte spela det. Klart killen ska ha spel.
Sedan ska han kolla upp om han hittar något till våra föräldrar; han träffar dem och talar med dem oftare (jag ringer mina nångång var tredje månad, de ringer aldrig - han pluggar i Gävle och åker till Hudik för att sno mat från dem varje helg). Då delar vi enligt nån lämplig uppdelning; jag tänker erbjuda mig att ta den större delen av summan eftersom han är student och jag har jobb.
Själv önskar jag mig... En symaskin, Windows 7 och... och... nä, det var nog det. Kanske Final Fantasy I och II samt Front Mission till NDS, då. De senaste månaderna har köpsuget och ha-suget liksom avtagit, antagligen pga att jag faktiskt kunnat köpa grejer samtidigt som jag har allt mindre tid till att läsa och spela.
Jag skulle iofs vilja ha lite brädspel. Mycket klassiska, såna alla borde ha i hyllan - Cluedo, Trivial Pursuit - men också några mer nördiga - Kampen om Citadellet, Dust, Tannhäuser.