Nekromanti Julstämning & NPCs

GrottrolletNaug

Swashbuckler
uj... [svårt ot]

"Kan inte två alver ha olika sexualitet nu plötsligt? Det här kanske inte hör så mycket till vad ni diskuterar, men man behöver ju inte köra efter stereotyper hela tiden. I alla fall människor har ju olika sexualitet, varför kan då inte alver ha det? "

Uj...

Nu har du missförstått mig fel. Jag ska försöka förklara.
Vad jag menade när jag sa
<blockquote> På vilket sätt skulle den skilja sig från en vanlig alvs ? </blockquote>
var att jag var fundersam på vilket sätt hennes upplevelser har förändrat hennes sexualitet jämfört med en vanlig "svennsson"alv. Det var mer förändringen av hennes sexualitet som jag frågade om, än alvers sexualitet i gemen.
Man kanske skulle bytt ut ordet alv mot person. Så att det blev
<blockquote> "På vilket sätt skulle den skilja sig från en vanlig persons ?" </blockquote>
istället. På så vis skulle väl missförstånden vara färre.

"Även om hon inte fått men av vad som gjordes mot henne så kan hon väl ändå ha en annan sexualitet?"
Ja naturligtvis. Men sannolikheten att hon har fått men av det är överhängande. I ett inlägg i denna tråd så hänvisar jag till en bekant som blev sexuellt utnyttjad under lite mer än 1 års tid när hon var 13-14 år gammal. Hon har definitivt fått men av det.

Å andra sidan så kan man ju redan ha sexuella böjelser innan man blir utsatt för övergrepp, det är ju klart. Det är inte bara klart, utan även psykologiskt bevisat.
Jag tror inte att en person i första snöns sits skulle få massa mystiska sexuella böjelser spontant (ungefär på det sättet som D&D karaktärer får levlar =) ), utan snarare så skulle hon få fobi mot vissa typer av sex som liknar dom situationerna hon var utsatt för. Så har i alla fall min bekanta reagerat.

"I alla fall människor har ju olika sexualitet, varför kan då inte alver ha det?"
Så klart alver har olika typer av sexualitet. Något annat skulle göra mig förvånad och sur.
Fram för alla homo-,bi-,heterosexuella, perversa, fetischistiska, vanilj, sadomasochistiska, (sätt in valfri sexuellböjelse här) alver !

"/Herr Balderk, var tvungen att reagera..."
Bra ! Reagera ska man göra. Annars skiter sig allt i det långa loppet !

/Naug, hoppas han är förstådd denna gången

walium

Ganska töntig, faktiskt
"De fördömdas sista hopp" *spolier*

Äventyret innehåller en hel del lustiga karaktärer som Vättekungen och dennes rådgivare till exempel. Sabhir fixade vi med några giftiga svampar som vi snott ifrån just vättarna och ett par välriktade slag med en dvärgisk stridshammare. Men visst var det en annorlunda skurk.

Storuggla

Champion
Re: uj... [svårt ot]

"Fram för alla homo-,bi-,heterosexuella, perversa, fetischistiska, vanilj, sadomasochistiska, (sätt in valfri sexuellböjelse här) alver !"

Asexuella alver. Asexualitet är en variant som altför sällan får någon tid i rampljuset. Det är synd om oss.

Storuggla, gränsar till påtivingad asexualitet

Troberg

Sinister eater
Re: uj... [massivt ot]

Asexuella alver. Asexualitet är en variant som altför sällan får någon tid i rampljuset. Det är synd om oss.
Glöm inte den vanligaste sexuella läggningen av alla: desperat!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: uj... [svårt ot]

Asexualitet är en variant som altför sällan får någon tid i rampljuset. Det är synd om oss.

Sorry, ska komma ihåg er till nästa gång. :gremwink:

Sen inte att förglömma är även normalitetsfetischisterna. Som helt enkelt absolut inte kan ha någon sexuell samvaro överhuvudtaget om inte allt som görs är "normalt". Fast dom går iofs lite lustigt nog in under fetischisterna.

/Naug

Morgoth

Swashbuckler
Men aaaaargh... [OT]

Faktum är att jag känner tös som blev sexuellt utnyttjad som barn under ungefär 1-2 års tid

Vad trevligt att inte bara bli utnyttjad, utan utsåld på internet på ett rollspelsforum också, som exempel... :gremtongue:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Men aaaaargh... [OT]

Vad trevligt att inte bara bli utnyttjad, utan utsåld på internet på ett rollspelsforum också, som exempel...

Jag känner henne väl och jag vet att hon inte har problem med att jag använder henne som exempel. Annars skulle jag ju inte göra'tt. :gremshocked:

Hon har förövrigt även varit nämnd i någon lokaltidning. Så hon har inget problem med att folk vet att hon finns. Snarare tvärtom så vill hon att folk ska veta vad som har hänt.

/Naug